אלף תלמידים צעדו למען האקלים במרכז ת"א; ברחבי עולם נערכו 2300 הפגנות

כאלף תלמידים צעדו אתמול (שישי) בשדרות רוטשילד והפגינו בכיכר הבימה בתל אביב במחאה על מחדלי הטיפול במשבר האקלים. המפגינים קראו "אקלים או כלום", "אם אין לעולם עתיד, למה לי להיות תלמיד", "דורשים צדק אקלימי" ו"ישראל דורשת אנרגיה מתחדשת".

בהפגנה שנערכה בחודש ספטמבר השתתפו כ-7 מיליון איש ברחבי העולם שהתאחדו תחת אותה מטרה משותפת, והצטרפו אליה גם אנשי ציבור עסקים רבים שהשביתו את פעילותם ויצאו אל הרחובות.

מוחים למען האקלים בכיכר הבימה (צילום: מגמה ירוקה)

צעדת המחאה בתלאביב התקיימה כחלק ממחאת תלמידים עולמית. על פי ההערכות נערכו אתמול כ-2,300 הפגנות תלמידים בכל היבשות תחת אותן הסיסמאות שהונפו בישראל: "איך אתם רואים את משבר האקלים" ו"להחליף את השיטה, להציל את הסביבה". יצוין שבהפגנה שנערכה בחודש ספטמבר האחרון השתתפו כ-7 מיליון איש ברחבי העולם שהתאחדו תחת אותה מטרה משותפת, והצטרפו אליה גם אנשי ציבור עסקים רבים שהשביתו את פעילותם ויצאו אל הרחובות.

המפגינים דורשים מן הממשלה להכריז על מצב חירום אקלימי אך מבהירים כי לא יסתפקו בכך ודורשים שינוי מדיניות ביצוע צעדים ללא פשרות, בהם מעבר לאנרגיות מתחדשות, איפוס פליטות גזי החממה עד 2025, והפסקת השקעה ופיתוח של תעשיות הנפט והגז הטבעי גם הוא דלק מאובן מזהם.

בכיכר הבימה הקימו המפגישים מיצג, בו נכנסו פעילי "המרד בהכחדה" ו"מגמה ירוקה" לבריכה בכיכר, כשם אוחזים לוח גדול והשקוע בבריכה, כשהוא מדמה את מלון דן הצמוד לחוף הים. עד 2050 צפוי גובה פני הים לעלות בכחצי מטר ועד סוף המאה במטר, בשל משבר האקלים. מלון דן, לפי המוחים, הוא בין המבנים הראשונים שייפגעו. "למה להשקיע כסף בתיירות, בבנייה מחודשת, בתשתיות בבתי מלון חדשים על הים, כשעוד עשרות שנים זה ילך לפח", שואלים המוחים.

עוד על המאבק במשבר האקלים, ר' גיליון 45 של "זו הדרך" (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/11/G45_2019.pdf