אכזבה לקומוניסטים בבחירות בקפריסין: השמרנים שוב הסיעה הגדולה בפרלמנט

יותר מעשר מפלגות התמודדו אתמול (ראשון) בבחירות לפרלמנט בקפריסין, ובהן נרשמה ההשתתפות הנמוכה בתולדות המדינה. רק 66% מכ-558 אלף אזרחים מימשו את זכותם להצביע בבחירות המתקיימות אחת לחמש שנים. סקרי דעת קהל שנערכו במדינה הראו כי ההשתתפות הנמוכה בבחירות היא תולדה של מעשי השחיטות והשערוריות שהיו בשנים האחרונות בקרב ראשי הממשל הימני היוצא.

מזכ"ל אקל, אנדרוס קיפריאנו, אמש, במסיבת העיתונאים שכינס עם פרסום תוצאות הבחירות (צילום: אקל)

 

למרות מעשי השחיתות של השלטון, המפלגה השמרנית שוב זכתה ברוב, 28% מקולות הבוחרים ול-17 מושבים בפרלמנט. אך היא תהיה זקוקה להקמת קואליציה כי רק תמיכתם של 29 מחוקקים תבטיח לה את השלטון. הקומוניסטים ממפלגת אקל זכו ב-23% מקולות הבוחרים ול-15 מושבים וימשיכו לעמוד בראש האופוזיציה. שתי המפלגות הגדולות הקפריסאיות אבדו מכוחן וירד מספר חברי הפרלמנט. לעומת זאת, המפלגה הניאו-נאצית ("החזית העממית הלאומית") הכפילה את כוחה, 7% מקולות הבוחרים וארבעה מושבים. גם הירוקים בשמאל הכפילו את כוחם, 5% מהקולות ושני חברי פרלמנט.

עם פרסום תוצאות הבחירות, כינס אמש מזכ"ל אקל אנדרוס קיפריאנו מסיבת עיתונאים במטה המפלגה בניקוסיה והביע אכזבה מתוצאות הבחירות. בהצהרה שמסר אמר: "אני תמיד מדבר גלויות וגם הפעם. אלה לא התוצאות להן ציפינו. נתכנס בימים הקרובים ונלמד מהן הסיבות לפיהן כשלנו בניסיון להסביר את עמדותינו ולהפוך למפלגת שלטון". לדבריו "אנו מצויים בצומת דרכים בכל הנוגע לאיחוד האי, שחלקו הצפוני כבוש בידי טורקיה, בגלל השחיתות השלטונית הגואה ובמאבק במדיניות האנטי-עממית של ממשלת הימין".  עוד הבטיח "נמשיך במדיניות שלנו ובמרכזה – הגנה על זכויות העובדים".

 

סרטון- הצהרת מזכ"ל אקל אנדרוס קיפריאנו, אמש, עם פרסום תוצאות הבחירות (ביוונית):

https://www.facebook.com/AKEL1926/videos/515700509623463