אירוע לציון 75 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית נערך ביער ע"ש הצבא האדום

האירוע לציון 75 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית נערך אתמול, שבת, ביער ע"ש הצבא האדום בהרי ירושלים. זאת, ביוזמת המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) אך בהרכב מצומצם עקב המגבלות שהטיל משרד הבריאות בעקבות מגפת הקורונה. באירוע השתתפו יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש); מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר וחברי הנהגת המפלגה ד"ר עבדאללה אבומערוף ואלי גוז'נסקי.

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר באירוע שנערך אתמול ביער הצבא האדום בהרי ירושלים (צילום ארכיון: אל אתיחאד)

יצוין שמק"י יחד עם יותר מ-70 מפלגות קומוניסטיות ופועליות מכל העולם, פרסמה גילוי דעת לציון יום הניצחון. ההודעה המשותפת פורסמה באתר מק"י באנגלית וחתמו עליה, בין היתר, המפלגות הקומוניסטיות של מצרים, איראן, עיראק, טורקיה, כורדיסטן, סודאן וסוריה.

בסוף השבוע נמסר כי השנה, לראשונה מאז תום מלחמת העולם השנייה, לא ייערך מצעד הניצחון במרכז מוסקבה. זאת, בשל החמרת מגפת הקורונה ברוסיה. רק בלארוס, מכל מדיניות ברית המועצות לשעבר, קיימה את המצעד המסורתי. המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית קראה לחבריה להשתתף באירועים המקוונים לציון התאריך ההיסטורי שנערכו ברחבי המדינה. כמו כן, לקראת האירוע מק"י בשיתוף עם ברית הנוער הקומוניסטי (בנק"י) הפיקה שני תשדירים בעברית, ערבית ורוסית לציון הניצחון על הנאציזם והפשיזם.

התשדירים שהפיקה מק"י ברוסית (תרגום לעברית ולערבית):

https://www.facebook.com/hadash.org.il/videos/690509318158346/

https://www.facebook.com/hadash.org.il/videos/288379105526022/

להודעה המשותפת של המפלגות הקומוניסטיות לציון 75 שנה לניצחון (באנגלית):

http://maki.org.il/en/?p=22893