אירוע לציון ה-1 במאי בירושלים: ערב זיכרון לקורבנות באתרי בנייה  

ערב זיכרון לקורבנות באתרי הבנייה והיכרות עם המציאות בענף הבניה בישראל לציון ה-1 במאי יתקיים מחר (ראשון) בשעה 19:00 בשושנה בר, ששון 7, ירושלים. האירוע יתקיים ביוזמת מעגלי צדק המציין מדי שנה את יום העובד הבינלאומי.

במסגרת האירוע יוקרן הסרט "נופלים" של הבמאי יצחק רובין, המציג לראשונה את נקודת מבטם של המשפחות השכולות ואת עדויותיהם של פועלי בניין החווים הזנחה מצד רשויות המדינה האמונות על בטיחותם. המארגנים מסרו ש"מדינת ישראל נמצאת במקום השלישי בעולם המערבי במספר מקרי המוות של עובדי הבניין והסרט מביא את סיפורם של הפועלים הבונים את בתינו ותשתיות ארצנו – אך לרוב פניהם וקולם לא נשמע". לאחר הסרט: יצירה של מיכל זנדני שנכתבה, הולחנה ומבוצעת בחצי השנה האחרונה, מאז מותו הפתאומי של אביה בתאונת עבודה. השירים וקטעי המעבר מדברים על החיים מהרגע ההוא ששינה אותם ועד היום.

מעגלי צדק הוא ארגון חברתי שמטרתו קידום ערכי הצדק החברתי, תוך שאיבת השראה מעולם התוכן היהודי. בשנתיים האחרונות הארגון פועל במגוון דרכים – אירועים, מיצגי זיכרון והפגנות – במטרה להעלות על סדר היום הציבורי את הצורך בשמירה על ביטחון העובדים ובהפחתת מספר ההרוגים בתאונות עבודה בישראל.

יצוין שבשעות הבוקר יתקיים בירושלים אירוע נוסף לציון ה-1 במאי: הפגנה בשעה 12:00 בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית למען העסקתן הישירה של עובדות ניקיון. הפגנה תיערך ליד הפורום תחת הסיסמא "דורשות העסקה ישירה והוגנת באוניברסיטה". מהקואליציה להעסקה ישירה באוניברסיטה העברית נמסר "235 עובדות ועובדי ניקיון באוניברסיטה הן עובדות קבלן. הן לא מועסקות באופן ישיר על ידי האוניברסיטה, אלא על ידי חברה חיצונית. זה אומר שעובדות הניקיון מודרות מהאוניברסיטה. הן מקבלות יחס של עובדות סוג ב', תוך פגיעה שיטתית בתנאי ההעסקה שלהן ובזכויותיהן".

 

מפגש ה-1 במאי של מעגלי צדק בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/798704684439622

 

עוד על ההפגנה בקמפוס הר הצופים למען העסקה ישירה:

לציון ה-1 במאי: הפגנה למען העסקה ישירה באוניברסיטה העברית