אין מענה לסיום הכיבוש ולמאבק בעוני: חד"ש לא תתמוך באף מועמד לראשות הממשלה

חד"ש החליטה לא לתמוך באף מועמד לראשות הממשלה. כך מסרה הבוקר החזית לקראת הישיבה שתתקיים בשעה 17:30 בבית הנשיא בסבב ההתייעצויות לקראת הרכבת הממשלה החדשה. יצוין שנשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום כי הוא "לא רואה כרגע דרך שבה אפשר להקים ממשלה". זאת, במסגרת סבב ההמלצות, בה נועד עם נציגי יש עתיד שהמליצו על יו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד לקבל את מנדט הרכבת הממשלה. לשאלת הנשיא אם לפיד הוא המועמד היחיד, ענה ח"כ מאיר כהן כי "יש הרבה בדיקות שנעשות עכשיו".

כאמור, חד"ש הודיעה כי לא תמליץ על אף מועמד להרכבת הממשלה בפני הנשיא ובכך הצטרפה לבל"ד שהודיעה גם היא שלא תמליץ על אף מועמד. "הודענו מראש שנשקול המלצה רק על מועמד שיראה שיש לו יכולת להקים ממשלה, ושהממשלה שתוקם תהיה מחויבת לעמוד בדרישותינו לגבי הפסקת הרס הבתים, ביטול חוק הלאום, מיגור האלימות, מהלך אמיתי לסיום הכיבוש ומתן מענה הולם לעוני המתרחב ולמשבר הכלכלי-חברתי. במצב העניינים הנוכחי אין התכנות לממשלה כזו", נאמר בהודעת החזית.

על כך הוסיף ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "מטרתנו הפוליטית היא שוויון אזרחי ולאומי מלא, צדק חברתי וסוף לכיבוש. לא נמכור את ערכינו ואת ציבור בוחרינו על מזבח 'רק לא ביבי'. מי שרוצה בהמלצתנו מוזמן לדון בדרישות שלנו – הפסקת הרס הבתים והכפרים, מיגור הפשיעה בחברה הערבית, ביטול חוק הלאום, ותהליך מדיני שיעדו סיום הכיבוש".

יצוין שנציגי המפלגות שהגיעו למשכן הנשיא פגשו מאות מפעילי המאבק נגד ממשלת הימין. שיירת מחאה של פעילי התנועה לאיכות השלטון עשתה הבוקר את דרכה מלטרון להפגנה מול בית הנשיא. "כבוד הנשיא, עדיף אפילו להתפטר מאשר לתת לנאשם בפלילים אפשרות להרכיב ממשלה", מסרו.

נציגי הליכוד, הבוקר, בשיחה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין (צילום: לע"מ)

 

גם מפגיני התנועה "אין מצב" הפגינו מחוץ לבית הנשיא: "לומר לו כי אינו יכול להעניק את המנדט להרכבת הממשלה לחבר כנסת נאשם בפלילים עם שלושה כתבי אישום אשר לא כיבד בחתימה את הסכם ניגוד העניינים שהוכן עבורו", קראו. בנוסף, מאות מפגינים הגיעו לבית המשפט כשהם קוראים "לך", ומסרו כי "נאשם בפלילים לא צריך לכהן כראש הממשלה עד שיוכיח את חפותו" (ר' ידיעה נוספת באתר). יצוין שמחר (שלישי) יתקיימו שתי הפגנות נוספות מול משכן הכנסת בעת השבעת חברי הכנסת החדשים. בשעה 14:00 יפגינו במקום תנועות המחאה נגד נתניהו ובשעה 15:00 יצטרפו ארגוני זכויות אדם ולמען זכויות להט"ב ונשים.

 

עוד על ההפגנה מחר מול הכנסת:

ארגונים חברתיים יפגינו מול כנסת ביום השבעת חברי הכנסת של הציונות הדתית

 

ההפגנה מחר מול הכנסת של תנועות המחאה בפייסבוק:

https://fb.me/e/3mv7lOdlp