אין התקדמות במו"מ על ההסכם הקיבוצי: חד"ש בהסתדרות המורים מטילה את האחריות על האוצר  

לא ניכרת התקדמות במו"מ בין משרד האוצר להסתדרות המורים לחתימה על ההסכם הקיבוצי החדש. כך מסרה אמש (חמישי) לחבריה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בתום פגישה עם הממונה על השכר באוצר קובי בר-נתן. לדברי בן דוד "באוצר חושבים שעם תוספות זעומות מערכת החינוך תצלח את המשבר הזה. אנחנו הודענו להם חד משמעית: לא נסכים לשום פגיעה ביכולתם של עובדי הוראה להתקדם בוותק ובדרגות ולא נסכים לתוספות שכר של מאות שקלים לרוב עובדי ההוראה. הניסיון שלהם לסכסך בין עובדי הוראה מתחילים לוותיקים לא יצלח". "אני מאחלת לכולנו שפקידי האוצר יתעשתו במהירות, כי אחרת לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים", הדגישה.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנת עובדי הוראה למען חתימה על ההסכם הקיבוצי (צילום: הסתדרות המורים)

 

סיעת חד"ש בהסתדרות המורים הטילה אמש על משרד האוצר את מלוא האחריות על חוסר ההתקדמות במו"מ. "משרד האוצר הוא זה שמעכב כל הצעה ומציב מכשולים בפני כל התקדמות בשל התעקשותו על המשך הקיצוץ בהוצאה הציבורית, והפגיעה בשירותים שמעניקה המדינה לציבור", נמסר. סיעת חד"ש "דוחה את הצעת הפשרה שהגיש משרד החינוך, שמהווה שיפור לעומת הצעות האוצר, אבל לא מעניקה מענה מספק לצרכי המורים. הסיעה קוראת למשרד החינוך לעמוד לצד המורים ולדרוש מהאוצר כי ימלא אחר דרישות צוות המו"מ של הסתדרות המורים על מנת להביא לקידום פתרון.

"אנו קוראים לצוות המו"מ שלא להיכנע ולא להיגרר אחרי הצעות משרד החינוך והצעות אחרות אלא לעמוד איתנים על הדרישות אותן דרשנו מראשית המו"מ. ציבור המורים אינו חובב שביתות, אבל אם משרד האוצר ימשיך לעכב את ההתקדמות במו"מ ולהוביל לפיצוץ ישיבות- נשבית ב-1 בספטמבר את המערכת עד לקבלת מלוא זכויותינו. הסכם טוב יביא לחיזוק מעמדו של המורה ולבניית עתיד טוב יותר למערכת החינוך", הדגישו.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114217