איום חמור על חופש הביטוי

    "הודעת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפיה הוא שוקל הגשת כתב אישום נגד יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה,  בשל עבירות שעבר לכאורה במהלך השתתפותו בשלוש הפגנות – היא מעשה מקומם" –  אמר ח"כ דב חנין (חד"ש) בנאומו בעצרת החגיגית לציון הצלחת חד"ש בבחירות לכנסת, שנערכה באום אל-פחם (21.2).

    ח"כ חנין הוסיף, כי האירועים שבהם מדובר הם שלוש הפגנות, ששתיים מהם נערכו ברישיון בתל-אביב, בהקשר של מלחמת לבנון השנייה, והשלישית – הפגנה בבלעין. באחת ההפגנות, הגן ח"כ ברכה על פעיל השלום אורי אבנרי מפני התנכלות של שוטרים.

    דב חנין: "בשלוש ההפגנות, היה על המשטרה להגן על זכותם של אזרחים להפגין. אך במקום זאת, המשטרה יזמה פרובוקציות, ביצעה חקירות נגד יו"ר תנועה פוליטית, ואילו היועץ המשפטי מכין נגדו כתב אישום. האשמות נגד ח"כ ברכה הן מופרכות, ומטרתן היחידה – חתירה תחת חופש הביטוי וההפגנה בישראל. ההתנכלות לח"כ ברכה מדאיגה במיוחד על רקע ניצחון הימין בבחירות לכנסת ויש לראות בה אות אזהרה לבאות".

האולם, בו נערכה העצרת באום אל-פחם, היה מלא מפה לפה פעילים ותומכים של מק"י וחד"ש. תזמורת של סניף נצרת של בנק"י קידמה את פני הבאים.

בעצרת נשאו דברים, נוסף לח"כ דב חנין, ד"ר עפו אגבריה, המושבע השבוע כחבר כנסת, ח"כ חנא סוייד וח"כ מוחמד ברכה – כולם בסיעת חד"ש בכנסת. הדוברים העלו על נס את מסירות החברים היהודים והערבים, שהניבו את ההצלחה הרבה בבחירות, והדגישו את האתגרים החשובים, העומדים בפני חד"ש בתנאים של ממשלת ימין.