איגוד פועלי נמל בסן פרנסיסקו ישבות וחבריו יפגינו נגד הימין הקיצוני

איגוד פועלי נמל בסן פרנסיסקו, שבחוף המערבי של ארה"ב, ישבות בשבת הקרובה וחבריו יפגינו נגד הימין הקיצוני. כך הוחלט אתמול (רביעי) באסיפת חברי האיגוד שנערכה בעיר. לאיגוד, שהוקם בשנות ה-30, עבר מפואר של מאבקים נגד הפשיזם בתוך ארה"ב ובעולם כולו וחבריו אף הצטרפו לבריגדות הבינלאומיות שנלחמו לצד הרפובליקה במלחמת האזרחים בספרד (1939-1936).

בשבת הקרובה קבוצות של ניאונאצים וגזענים מתכוונות להפגין במרכז העיר. קואליציה של פעילי שמאל ואיגודים מקצועיים, יחד עם נציגי קהילות אתניות שונות, הוקמה השבוע כדי לקדם את פניהם של פשיסטים במחאה המונית. "לא נאפשר לניאונאצים ולגזענים לדרוך על אדמת סן פרנסיסקו", נאמר בהודעה שפרסם האיגוד.

2017-08-24_183015

הפגנה של חברי איגוד פועלי הנמל בסן פרנסיסקו נגד האלימות המשטרתית (צילום: איגוד פועלי הנמל)

יצוין שהמועצה למאבק בגזענות של האו"ם דנה אתמול בגל הגזענות הפוקד את ארה"ב בשבועות האחרונים ופנתה ללשכת הנשיא האמריקאי בבקשה לגנות ללא תנאי את התופעה. הדיון עסק בעיקר בהתפרעויות שאירעו בשבועות האחרונים בשארלוטסוויל, וירג'יניה. לפני כשבועיים נדרסה למוות פעילת זכויות האדם הית'ר הייר על ידי נאונאצי במהלך הפגנה. 

המועצה למאבק בגזענות דנה לרוב בגילויי גזענות המתרחשים באזורי סכסוכים אתניים או דתיים. בעשור האחרון, גינתה המועצה גילויי גזענות במדינות כמו עיראק, חוף השנהב, קירגיסטן וניגריה. "אנחנו מודאגים מאוד מגילויי הגזענות שאירעו לאחרונה בארה"ב, בהם קראו בקול מפגינים עם פנים גלויות סיסמאות נאציות ועליונות לבנה", אמרה יו"ר המועצה אנסטסיה קריקלי.