איגוד ועדי התחבורה הציבורית בכוח לעובדים הודיע על שביתה ביום שני הקרוב

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים הודיע למפעילות קווי השירות בתחבורה הציבורית: סופרבוס, אלקטרה אפיקים (לשעבר אגד תעבורה) ודן בדרום, כי ביום שני הקרוב הנהגים יפתחו בשביתה בין השעות 06:00 ל-14:00. זאת, במחאה על אי-העלאת שכר נהגי האוטובוס. זו השביתה השלישית איגוד ועדי התחבורה בחודשים האחרונים. עוד נמסר שללא התקדמות במו"מ לתוספות שכר, הנהגים יקיימו שביתה נוספת ב-20 ביוני.

חברי איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים מפגינים בצומת עזריאלי בתל-אביב (צילום: כוח לעובדים)

 

גם עובדי אגב המיוצגים על ידי ההסתדרות והמוחים על תנאי העבודה שלהם ועל היעדר שירותים בתחנות הקצה פתחו בצעדי מחאה. כחלק מהמחאה, מגיעים הנהגים והנהגות לעבודה לבושים חולצה שחורה שעליה כתוב "עובדי אגד נאבקים על הכבוד". העובדים, מלווים בנציגי האגף להתאגדות ומגובים באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, חילקו כרוזים לנוסעים בהם מסבירים את הסיבות למחאתם.

יצוין כי ב-26 תחנות קצה אין שירותים והנהגים נאלצים, למרבה הבושה, לעשות צרכים בפומבי.  "בידיים של נהג אגד יש חיים של מאות נוסעים, אבל אין לו מקום מכבד להתפנות", נכתב. במסגרת המחאה דורשים העובדים והעובדות פתרון מאגד וממשרד התחבורה למצוקה האנושית הזאת שפוגעת בתנאי העבודה שלהם."כל יום עובדי ועובדות אגד נותנים את הנשמה לנוסעים, עכשיו אנחנו נאבקים על הזכויות הבסיסיות שלנו", אומר אחד הנהגים שמשתתף במחאה. חשוב לציין כי במהלך פעולות המחאה לא תהיה כל פגיעה בציבור הנוסעים והאוטובוסים יפעלו כסדרם. מחאת הנהגים כולל את הפקחים שלמרות עומס העבודה שעל כתפיהם, משתכרים שכר קרוב מאוד לשכר המינימום.