איגודי עובדים נוספים הצטרפו לשביתת הרופאים במחאה על מקרי האלימות הקשים

השביתה נגד האלימות כלפי צוותים רפואיים החלה הבוקר (חמישי) ואמורה להסתיים מחר בשעות הצהריים. השביתה הוכרזה על ידי ההסתדרות הרפואית (הר"י) וזכתה לתמיכה של איגודים וועדים נוספים. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר אתמול כי הארגון יפתח בעיצומים אם לא יינקטו צעדים למיגור האלימות כלפי עובדי הציבור בתוך 10 ימים. דבריו מגיעים על רקע תקיפת הרופאה החמורה שאירעה השבועב באר יעקב, אירועי האלימות הגואים בבתי החולים ותקיפות נהגי האוטובוסים והפקחים.

"אם בעשרת הימים הקרובים לא יינקטו צעדים אקטיביים ואפקטיביים מצד משרדי הממשלה והרשויות הרלוונטיות למיגור תופעת האלימות כלפי משרתי ציבור – אכריז על סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי, ומדי שבוע אכניס עוד ועוד סקטורים לשביתות הזדהות", אמר בר דוד. "החל מצוותי רפואה, עובדי המגזר הציבורי ועד נהגי התחבורה הציבורית".

הפגנת עובדי רפואה נגד אלימות בצהריים בבית חולים רמב"ם בחיפה (צילום: בי"ח רמב"ם)

לצד השביתה, לאורך היום נאספו הצוותים הרפואיים במספר מוקדים בכדי להביע את מחאתם על אירועי האלימות שאירעו לאחרונה בתדירות גבוהה ולקרוא להחמרת הענישה לתוקפים. בית החולים רמב"ם העובדים התכנסו בצהריים לעצרת מחאה. הדוברות והדוברים בעצרת – רופאות, אחיות ואנשי סגל נוספים, הביעו צער על הנזק למטופלים ולמנותחים שנפגעו מהשבתת המערכת אך הדגישו שזהו צעד הכרחי על מנת להעלות את המודעות לסכנת החיים אותה הצוותים הרפואיים חווים לעיתים קרובות. הדוברים קראו למערכת המשפט להחמיר את הענישה.

כאמור, אחרי ההודעה על שביתה, הצטרפו אתמול גם ארגוני עובדים נוספים לשביתה. יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, ויו"ר ועד עובדי כללית, פרופ' בן חמו, דנו במצב והחליטו להצטרף למחאה ולהפסיק את העבודה בכלל המרפאות בקהילה, בריאות הציבור ובתי החולים בעקבות מה שהם כינו "פיגוע אלימות", שבו נפצעה רופאה לאחר שהותקפה.

גם מאיגוד הרוקחים נמסר כי היום שבתו בכל בתי המרקחת בשירותי בריאות כללית. לא יינתנו שירותי רוקחות בכל מתקני שירותי בריאות כללית, לרבות מרפאות הקהילה, בריאות הציבור ובתי החולים. מזכ"ל איגוד הרוקחים, שימי הללי, אמר כי "גם אנחנו הרוקחים והרוקחות סובלים מאלימות מטופלים, אולי אפילו יותר מכל מגזר אחר בשירותי בריאות כללית ובבתי החולים הממשלתיים. "האיגוד החליט שדמנו לא יוסיף להיות הפקר. לא נרפה עד אשר הנהלת הכללית תנקוט צעדים להבטחת שלומם של הרוקחות והרוקחים, שעושים עבודת קודש למען החולים".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113378