איגודי הטלוויזיה והקולנוע יקיימו כנס חירום להגנה על השידור הציבורי מפני ממשלת הימין

איגודי תעשיית הטלוויזיה קראו לחבריהם להצטרף לכנס חירום להגנה על השידור הציבורי שיתקיים ביום רביעי הקרוב, 25.1 באולם צוותא בתל-אביב. הכנס ייערך בשל איומי ממשלת הימין ושר התקשורת שלמה קרעי לסגור או להפריט את השידור הציבורי ואף להזרים מאות מיליוני שקלים לכיסיהם של בעלי ההון המחזיקים בערוצי הטלוויזיה הפרטיים.

מאחורי ההכנס עומדים איגוד העורכים, הפורום הדוקומנטרי בישראל, איגוד הבמאיות והבמאים, אקט – איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, תלי – חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה, איגוד השחקנים שח"ם, איגוד המפיקים, איגוד התסריטאים ואיגוד מקצועות האנימציה.

בקריאה לכנס החירום נאמר "התאגיד הציבורי נותן במה לכל שכבות הציבור, מספק תעסוקה לאלפי עובדים ומאפשר יצירה מגוונת ושמירה על התרבות וחופש הביטוי. כל זאת בצורה נקיה ומוגנת מהשפעה פוליטית ומסחרית של גורמים כלכליים." יצוין שהתאגיד מורכב מערוצי הטלוויזיה כאן 11, מכאן בערבית, כאן חינוכית, ערוצי הרדיו ומערך הדיגיטל, הוא פועל משנת 2016 ועד היום הפיק מאות שעות של סרטי תעודה וסדרות דרמה.

גם ארגון העיתונאים והעיתונאיות, הארגון היציג של עיתונאי תאגיד השידור הציבורי, הגיב בתחילת השבוע בחריפות לאמירה של השר קרעי כי בכוונתו לקצץ במאות מיליונים את תקציב תאגיד השידור הציבורי כדי להביא לסגירתו.

"מדובר הכרזת מלחמה על השידור הציבורי. שידור ציבורי בחברה דמוקרטית מאפשר שידורים איכותיים בעלי ערך חברתי ותרבותי, שאינם תלויים בבעלי ממון ואינטרסנטים ובשיקולים מסחריים בלבד. אנו מתנגדים בצורה נחרצת לכל ניסיון לפגוע בשידור הציבורי בכלל ובתאגיד השידור הציבורי בפרט. בתוך שנים ספורות תאגיד השידור הפך להיות לתו תקן של שירות ציבורי מצטיין הכולל חדשנות טכנולוגית, תוכן איכותי, הפקות מקומיות, חטיבת חדשות עצמאית משפיעה, והכל על בסיס עבודה מקצועית חסרת פשרות של מאות עובדי התאגיד", נמסר.

עוד הדגישו "כל הדיבורים על סגירה או הפרטה של תאגיד השידור, אינם אלא ניסיון לאיים על עיתונאי התאגיד ולהרתיע אותם מלעשות את עבודתם נאמנה, תוך פגיעה בפרנסתן של מאות משפחות. אנו קוראים להפסיק עם ניסיונות ההפחדה ולתת לעובדי התאגיד להמשיך לבצע את העבודה המצוינת שהם עושים". 

עוד בנושא

האירוע בפייסבוק