אחה"צ ומחר: הפגנות ליד מעון רה"מ, בגשרים ברחבי הארץ ובגן צ'רלס קלור בת"א

חרף אלימות המשטרה הגוברת וההתקפות הפשיסטיות הבלתי פוסקות, אחה"צ (שישי) ומחר (מוצ"ש) יימשכו מחאות האלפים ליד מעון ראש הממשלה בירושלים בדרישה להתפטרות בנימין נתניהו המואשם בפלילים. "קבלת שבת מחאתית", כדי מדי שבוע, תתקיים היום ליד מעון ראש הממשלה בשעה 16:00 ובמוצ"ש, בשעה 20:30 הפגנה נוספת. עוד צפויה במוצ"ש משמרות הדגלים השחורים ברחבי הארץ, שהוקדמה לשעה 18:00 ופעיליה נקראו להגיע להפגנה מול מעון ראש הממשלה. כמו כן, ב-20:30 תיערך עצרת מחאה בגן צ'רלס קלור שעל חוף ימה של תלאביב.

יצוין שמחאת הדגלים השחורים פרסמה גילוי דעת המתייחס להפגנה שנערכה שיום שלישי האחרון בתלאביב ובו נאמר "קראנו להפגנה מול בית אוחנה. ההפגנה הייתה משמעותית וחזקה. לקראת סיום יצאו כאלף מפגינים, רובם צעירים, לצעדה ברחבי תל אביב. המשטרה לא אפשרה חסימה של נתיבי איילון אך הכילה את האירוע ולמעט חריגות בשוליים אפשרה את האירוע. כך לפחות זה נראה באותו רגע, ופרסמנו הודעה שמודה למשטרה על כך. לאחר פרסום הודעתנו, לקראת סיום צעדת הצעירים, ארעה תקיפה מתוכננת של מפגינים על ידי חברים בקבוצה אלימה המזדהים עם הנאשם המצוידים באלות תרסיסים וכנראה גם סכינים לפי אופי הפציעות. חמישה מפגינים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ושוחררו לקראת בוקר. ישנם סרטונים ועדויות המעלות תמיהה לגבי התנהלות המשטרה באירוע התקיפה".

עוד נמסר על פנייה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את התקיפה ואת אחריות המשטרה. "המעשים האלה מפחידים. זו מטרתם. לערער את שיווי המשקל שלנו. לגרום לנו לוותר על המאבק הצודק שלנו. אבל אין לנו ברירה. אם נכנע, עתיד שחור משחור צפוי לנו. חייבים להמשיך", הדגישו.

עוד על המחאה ההמונית נגד נתניהו בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 1, 3, 4, 7, ו-10):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/07/G30_2020.pdf

רשימת משמרות הדגלים השחורים במוצ"ש ברחבי הארץ:

https://www.facebook.com/events/2668867023388058