אושר בטרומית: העמדת שוטרים לדין משמעתי בגין הטרדה מינית שבע שנים לאחר ביצוע העבירה

תיקון לחוק המשטרה שיזמה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח״כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) המאפשר להעמיד שוטרים לדין משמעתי בגין הטרדה מינית שבע שנים לאחר ביצוע העבירה, עבר אמש (רביעי) בכנסת בקריאה טרומית. יצוין ש-40 חברי כנסת הצביעו בעד וללא מתנגדים.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן במליאת הכנסת (צילום: הכנסת)

 

לפי חוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב–1982, תקופת ההתיישנות החלה על עבירת ההטרדה המינית היא 5 או 10 שנים, בהתאם לנסיבות העבירה. לעומת זאת, עד לתיקון החוק קבע חוק המשטרה, לעניין העמדה לדין משמעתי, תקופת התיישנות של שלוש שנים אם עבירה נידונה בפני בית דין למשמעת, או שנה אם העבירה נידונה בפני דן יחיד, לכל סוגי עבירות המשמעת-לרבות הטרדה מינית.

לאור הקשיים שעוברות נשים המוטרדות מינית, הן מבחינת הגשת התלונה והן בשל מצבן הנפשי לאחר העבירה, תיקון החוק מאריך את התקופה שבה ניתן להעמיד שוטר לדין משמעתי, בעבירות הטרדה מינית, לשבע שנים. לדברי ח"כ תומא-סלימאן: "לא יכול להיות שיהיה חוק אחד לאזרחים, וחוק אחר לשוטרים. לכל נפגעת הטרדה מינית מגיעה אותה הגנה, לא משנה איפה היא מועסקת. חובה על כל מוסדות המדינה לפעול לבער את נגע ההטרדות המיניות ולוודא שלנשים יש סביבת עבודה בטוחה ומכבדת."