אושרה בטרומית הצעת חוק של ח"כ תומא-סלימאן: איסור תעמולת בחירות גזענית

מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הבחירות (דרכי תעמולה) (תיקון – איסור על תעמולה גזענית), התשפ"א-2021 של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת). מוצע לאסור הכללת תוכן גזעני בתעמולת בחירות. זו הצעת חוק שמקורה בהצעה דומה שהגיש בזמנו ח"כ יוסף ג'בארין בכנסת ה-23 לפיה תיאסר תעמולה גזענית, בכל אופן ובכל אמצעי שהוא, הן בבחירות לכנסת והן בבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות.

מוקדם יותר אישרה מליאת הכנסת, בקריאה טרומית את הצעות החוק לפיזור הכנסת. בשל ההבהרה של יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך (ימינה), כי ייתן הזדמנות למאמצים להרכיב ממשלה חלופית כבר בכנסת הנוכחית, בקואליציה ינסו "ציר חילופי", בהצעת החוק תמכו 110 ח"כים וללא מתנגדים.

בדיון שקדם להצבעה אמר ח"כ סמי אבו שחאדה (בל"ד – הרשימה המשותפת): "לא הקואליציה ולא האופוזיציה מייצגים אותנו. הרשימה המשותפת היא זרם שלישי שונה שחושב בצורה שונה. הבעיה שלנו עם נתניהו היא לא אישית. אני חושבים שמן הראוי היה שמי שעל פי הדין הבינלאומי חשוד בפשעי מלחמה לא יכול להיות מועמד לראשות ממשלה. הממשלה הזו צריכה לסיים את דרכה שכן הייתה גרועה ופגעה בחברה הערבית-פלסטינאית בצורה הרבה יותר קשה מקודמתה".