אוקספם: ההשלכות החברתיות של משבר הקורונה עלולות לדרדר חצי מיליארד איש לעוני

ההשלכות החברתיות של נגיף הקורונה, שהרג עד כה יותר קרוב ל-90 אלף איש ברחבי העולם, עלולה לדחוק כחצי מיליארד איש לעוני. כך מסר הבוקר (חמישי) הארגון הבינלאומי אוקספם הדו"ח של הארגון למאבק ברעב והעוני שפורסם לקראת הפגישה השנתית של קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי.

"המשבר הכלכלי שמתפתח במהירות עמוק יותר מהמשבר של 2008", על פי הדו"ח. "האומדנים מראים שבכל תרחיש, העוני העולמי עלול להתרחב בפעם הראשונה מאז 1990",  לשון הדו"ח, שמוסיף שהדבר עשוי לדחוק כמה מדינות חזרה לרמות עוני של לפני שלושה עשורים. כותבי הדו"ח בחנו מספר תרחישים, ולקחו בחשבון את רמות העוני השונות של הבנק העולמי, החל מעוני קיצוני המוגדר כחיים על 1.9 דולר אמריקאי ליום או פחות ועד לרמות חמורות פחות של עוני: חיים על עד 5.5 דולר ליום.

על פי התרחיש החמור ביותר התכווצות של 20% בהכנסה מספר האנשים שחיים בעוני קיצוני צפוי לעלות ב-434 מיליון ל-922 מיליון בני אדם ברחבי העולם. על פי התרחיש הזה, מספר האנשים שחיים על 5.5 דולר או פחות ליום יעלה ב-548 מיליון איש, ויגיע לקרוב לארבעה מיליארד.

נשים נמצאות בסיכון גבוה יותר מגברים, כיוון שהן יותר סבירות לעבוד בעבודה לא רשמית ועם פחות או ללא זכויות העסקה, נכתב בדו"ח. "לאנשים העניים ביותר, שחיים מהיד לפה, אין יכולת לקחת חופשה בתשלום, או לאגור מצרכים", מזהיר הדו"ח, שמציין שליותר משני מיליארד עובדים ברחבי העולם אין זכויות חברתיות בסיסיות כגון דמי מחלה, חופשת מחלה או לקצבאות כלשהן.

להודעה שפרסם "אוקספם" הבוקר (באנגלית):

https://www.oxfam.org/en/press-releases/half-billion-people-could-be-pushed-poverty-coronavirus-warns-oxfam