אונ' בן-גוריון בשירות 'אם תרצו': דין משמעתי לפעילת חד"ש בגלל שיר של מחמוד דרוויש

כפי שפורסם ב"זו הדרך", אוניברסיטת בן־גוריון זימנה את וטן מאדי, סטודנטית וחברת מזכירות תא חד"ש בקמפוס, לדין משמעתי ביום שני הקרוב. בכתב התביעה שנשלח אתמול סטודנטית עולה כי הסיבה לכך היא הקראת ציטוט שמתוך שירו של המשורר הלאומי הפלסטיני מחמוד דרוויש בעצרת יום הנכבה באוניברסיטה במאי. מאדי הקריאה אז את פסקת הסיום של המאמר, ובה גם המשפט: "לא נשכח את השהידים שהגשימו את אחדות הארץ, העם וההיסטוריה". בכך, טוענת האוניברסיטה, היא הביעה תמיכה בטרור.

מכתב הזימון נשלח בעקבות קובלנה שהגישה פעילה בתא "אם תרצו" באוניברסיטה, ולפיו הסטודנטית "חשודה בהתנהגות שיש בה אי ציות, או סירוב לציית להוראות של הרשויות".  יו"ר תא חד"ש באוניברסיטת בן־גוריון, גיווארה באדר, מסר ל"הארץ" כי האירוע היה עצרת ולא הפגנה, ולפיכך הוקראו בו רק טקסטים של זיכרון ואמפתיה לקורבנות.

בקובלנה לבית הדין שהוגשה על ידי הנהלת האוניברסיטה על ידי המזכירה האקדמית, מירה גולומב נאמר כי הסטודנטית "חשודה בהתנהגות שיש בה אי ציות, או סירוב לציית להוראות של הרשויות המוסמכות של האוניברסיטה ובכלל זה: התקנות לגבי פעילות פוליטית והפגנות במקום האוניברסיטה כפי שפורסמו בתקנון האקדמי".

אנשי "אם תרצו" עם כוחות הכיבוש בשטחים הפלסטינים (צילום: אם תרצו)

 

בדיון ישבו פרופ' אברהם רובין, פרופ' יונתן סיון, אלעד מלול והתובעת נורית קריף. יצוין שווטן מאדי השתתפה בישיבה של וועדה החינוך של הכנסת והעידה: "אני סטודנטית שסובלת מקמפיין הימין הקיצוני. זה לא אקראי שבחרו להפעיל קמפיין הסתה ורדיפה דווקא נגד שתי סטודנטיות. כתבו עלינו 'שיאנסו אותה' ודברים קשים אחרים. מפחיד אתכם ששיש אישה ערבייה במאבק צודק?".

אין זו הפעם הראשונה שהנהלת אוניברסיטת בן גוריון בבאר-שבע משרתת את מטרותיו של הארגון הפשיסטי. אשתקד החליטה להעניק שתי נקודות זכות אקדמיות לסטודנטים שיתנדבו בארגון הימין הקיצוני "אם תרצו". זאת, חרף התרעומת הציבורית שעוררה ההחלטה – לרבות דיון שנערך בוועדת המשנה של הכנסת להשכלה גבוהה בראשות ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת).

במכתב לראשי אוניברסיטת בן גוריון, דרש שוב ח"כ כסיף להסיר את "אם תרצו" מרשימת הארגונים שהתנדבות בהם תזכה את הסטודנטים בנקודות זכות. כסיף הדגיש: "הקשר של ארגון 'אם תרצו' למפלגת הליכוד הוא הדוק. בדיון אשר יזמתי בוועדת המשנה לענייני ההשכלה הגבוהה הקשר הוכח, וכך גם בניירות העמדה שצרפו תאי האוניברסיטה השונים".

 

עוד בנושא:

הנהלת אונ' בן גוריון מתעקשת להעניק נקודות זכות על פעילות באם תרצו