אוניברסיטת תל-אביב חזרה בה מהאיסור לקיים אירוע של תא חד"ש

אוניברסיטת תלאביב חזרה בה ואישרה לקיים הרצאה בנושא הנכבה בהשתתפות ח"כ עופר כסיף (חד"ש) שאמור להתקיים מחר (שלישי) בקמפוס שברמת אביב. האירוע נפסל תחילה בנימוק שהוא מנוגד ל"חוק הנכבה". הבקשה לקיום ההרצאה הוגשה בשבוע שעבר על ידי תום קורי, פעיל חד"ש וסטודנט לספרות באוניברסיטה. דיקאנית הסטודנטים, פרופ' טובה מוסט, כתבה בנימוק לפסילת האירוע כי "לאור חוק יסודות התקציב (תיקון מס' 40) התשע"א-2011 (חוק הנכבה, ש"ק), לא ניתן לאשר את הבקשה במתכונתה הנוכחית".

בתא הסטודנטים של חד"ש באוניברסיטה בירכו על ההחלטה לאשר את קיום ההרצאה ומסרו כי זו אינה הפעם הראשונה שבה נתקלו בקשיים בפעילותם בקמפוס. לטענת חברי התא, "ההתנכלות המוסדית כלפינו היא תוצאה של לחצים מצד ממשלת הימין, המעוניינת להשתיק את הקולות הביקורתיים בקרב ערבים ויהודים כאחד. עם זאת, חופש הביטוי ניצח את סתימת הפיות. אנו שמחים שהנהלת האוניברסיטה התעשתה לבסוף והחליטה להתייצב בצד הנכון של ההיסטוריה. נמשיך להיאבק למען ההכרה בנכבה בתוך ישראל ונגד הניסיונות למחוק אותה מדפי ההיסטוריה".

2019-05-20_194111

אירוע לציון יום הנכבה שנערך ביום רביעי שעבר בכניסה לאוניברסיטת תלאביב (צילום: זו הדרך)

עם האיסור על קיום האירוע מסרה עו"ד רג'ד ג'ריאסי מהאגודה לזכויות האזרח ל"הארץ" כי "זו פרשנות רחבה מאוד של החוק, שאינו אוסר מפורשות על קיום אירועים". לדבריה, "האוניברסיטה עשתה 'שמיניות באוויר' כדי להכניס את האירוע הזה כדי למסגרת של 'חוק הכנבה'. זה צעד מאוד בעייתי". עוד הוסיפה כי "האוניברסיטה בכלל לא מתקצבת את האירוע הזה. אפילו אם יטענו שהאוניברסיטה משלמת עבור האבטחה של האירוע הרי שהסטודנטים משלמים דמי אבטחה בכל תחילת שנה, כך שזה בכלל לא נוגע לתקציב הממשלתי של האוניברסיטה".