אבריו של הנער שנהרג מירי של שוטרים באום אל-פחם הושתלו בשישה בני אדם

אבריו של הנער מוחמד כיואן מחאמיד שנורה למוות בוואדי ערה בשבוע שעבר נתרמו והושתלו בשישה בני אדם שונים. כך מסר הבוקר (ראשון) העיתון "אל-אתיחאד". למשפחה נמסר כי לבו של הצעיר הושתל בבית החולים שיבא בתל השומר לגבר יהודי בן 36; כליה אחת ולבלב נתרמו לאשה יהודייה כבת 35 בבית החולים איכילוב; כליה שניה לנערה יהודייה בת 16 ברמב"ם; ריאותיו הושתלו באשה יהודייה בת 64 בתל השומר; כבד נתרם לגבר יהודי בן 69 בבית החולים בילינסון; אונה של כבד לילד ערבי בן 14 חדשים, בבית החולים שניידר.

אלפים השתתפו ביום חמישי אחה"צ בהלווייתו של כיואן, בן 17 שנורה למוות בידי שוטרים בעיר בשבוע שעבר. ההלוויה נערכה בעיצומם של יום אבל ושביתה כללית שהוכרזו על ידי העירייה.

הנער מוחמד כיואן שהובא ביום חמישי למנוחות באום אל-פחם (צילום: אל-אתיחאד)

 

כיואן פונה בשבוע שעבר לבית החולים רמב"ם עם פציעת ירי בראשו. כשעה לפני שפונה לטיפול רפואי, הגיעו שוטרים לאזור אום אל פחם וירו לעבר מכונית. בני המשפחה סיפרו כי הנער ישב במכונית עם חבריו כאשר השוטרים ירו לעברם.

ממרכז מוסאוא שליווה את המשפחה בימים האחרונים נמסר, "מדובר בהחלטה אצילית ואמיצה של ההורים שהצילו חיי שישה בני אדם. עו"ד אלביר נחאס מטעם מרכז מוסאוא יפנה למח"ש כדי לוודא שחקירת הירי אכן נחקרת, וכי השוטר שירה בו ייתן את הדין". העירייה האשימה את המשטרה ב"רצח וחיסול" של הנער, והוסיפה כי הדבר נעשה כחלק "ממדיניות הרצח שמבצע הכיבוש הישראלי לכל פלסטיני". בהודעה נמסר כי כיואן הוא "חלק מהדם של העם הפלסטיני הנשפך למען ירושלים, מסגד אל-אקצא ועזה".