תחקיר: נתניהו מממן מכספי משלם המסים את 'ביביתון'

סוגיית ההעדפות השיווקיות של משרדי הממשלה עלתה לאחרונה לכותרות עם סדרת פרסומים על קמפיינים ממשלתיים ב"ידיעות אחרונות". כך ב"דהמרקר" חשף נתי טוקר התקשרות תוכן שיווקי בין המשרד להגנת הסביבה לבין העיתון, כאן ב"העין השביעית" חשף אורן פרסיקו את פרטיה של עסקה דומה עם משרד החינוך, וב"וואלה" חשף דוד אברהם קמפיין מתוכנן של משרד הרווחה ב"ידיעות אחרונות". בתחקיר שפרסם תומר אביטל באחרונה באתר "העין השביעית", עולה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעדיף לפרסם ב"ביביתון" – העיתון שהקים איל ההימורים הימני האמריקאי שלדון אדלסון לטובת ידידו ביבי: "ישראל היום".

 2013-09-21_194038

מהתחקיר עולה כי ב-2012 הפך "ישראל היום" לעיתון המועדף מבחינת תקציבי הפרסום של משרד ראש הממשלה – 571 אלף שקל הוקצבו לעיתונו של אדלסון. באותה שנה פירסם המשרד ב"ידיעות" בעלות של כ-387 אלף שקל בלבד. משרד ראש הממשלה הפך למשרד הגדול היחיד שפרסם יותר ב"ישראל היום" מאשר בכל עיתון אחר. משרדו של נתניהו לא היה היחיד שהעדיף לפרסם בעיתון המקורב אליו. לאורך הקדנציה של יעקב ליצמן כסגן השר במשרד הבריאות, פרסם המשרד יותר מכל משרד אחר ביומון החרדי "המודיע". ליצמן, חברכנסת מטעם יהדותהתורה, משתייך לחסידות גור ולסיעת אגודתישראל במפלגה. חסידות גור היא המזוהה עם "המודיע".

כך ב-2010 העביר משרד הבריאות ל"המודיע" 235 אלף שקל, יותר מלכל עיתון אחר. ב-2011 "המודיע" היה שני רק ל"ידיעות אחרונות" בתקציבי הפרסום – 205 אלף שקל הוזרמו אליו. ב-2012 קנה המשרד ב"המודיע" פרסום בכ-152 אלף שקל, כך שהיה לעיתון השלישי מבחינת היקפי הפרסום, אחרי "ידיעות אחרונות" (252 אלף שקל) ו"ישראל היום" (158 אלף שקל). באותן שנים פרסם המשרד גם בעיתונים חרדיים אחרים, ביניהם "בקהילה" ו"משפחה", אולם בהיקפים מצומצמים בהרבה. משרדים אחרים כמעט שלא פירסמו ב"המודיע", שאכן אינו המוביל מבחינת נתוני החשיפה שלו גם בקרב הציבור החרדי.

לתחקיר המלא:

http://www.the7eye.org.il/76332?utm_source=%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%96%D7%9C%D7%98%D7%A8+%D7%94%D7%A2%D7%99%D7%9F+%D7%94%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%99%D7%AA&utm_campaign=623ac8f410-2013_09_01&utm_medium=email&utm_term=0_129fd9aff8-623ac8f410-19121685