כ- 60% מהציבור סבור שבעלי העסקים אינם מקפידים על קיום הזכויות הצרכניות. כך עולה מסקר מיוחד שפרסמה רשות ההסתדרות לצרכנות לרגל יום הצרכן הבינלאומי 2010. הסקר אשר נערך באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה במדגם מייצג של 500 איש.
עוד עולה בסקר כי כ- 57% מהציבור סבור שההתנהלות העסקית של בעלי העסקים כלפי הצרכנים אינה הוגנת. רק 35% מהציבור סבורים כי התנהלותם של בעלי העסקים כלפי הצרכנים הוגנת.
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון אומר היום (ב'): "תוצאות הסקר מלמדות על חוסר האמון של הצרכנים בישראל כלפי בעלי העסקים. לכן החלטנו להקדיש השנה את יום הצרכן הבינלאומי לפעילות דווקא בבתי העסק – על מנת להגביר את מודעות הסוחרים לחובותיהם כלפי הצרכנים. לשם כך, רכזי רשות ההסתדרות לצרכנות בכל הארץ יחלקו במהלך השבוע בבתי עסק ומסחר שונים עלוני הסברה תחת הסיסמא 'יום הצרכן הבינלאומי – לא לצרכן בלבד'".