השנים האחרונות סימנו מפנה משמעותי בתנאי ההעסקה של עובדים ועובדות במשק ובמודעות לזכויות תמורות שונות בעולם העבודה הביאו ל שיפור מצבם של עובדי ועובדות הקבלן בישראל. יחד עם זאת, מספרם הולך וגדל ונגע ההעסקה הפוגענית עודנו מאיים על מרביתם. בדו"ח הביניים הציגה עמותת "קו לעובד" ניתוח מילולי ותצוגה גרפית, המהווים סקירה תמציתית ופילוח פניותיהם של עובדי הקבלן לעמותת "קו לעובד" בשנים 2013 ו-2014. המטרה בדו"ח הביניים אינה רק להציג את הגיוון שבהפרות החוק השונות כלפי עובדי הקבלן בישראל, כי אם בעיקר לנסות ולאפיין פגיעה זו, בתקווה שהבנה בהירה יותר של ההפרות תאפשר למערכות אכיפת החוק השונות במדינה לטפל בהן ביתר הצלחה.
התלונה הנפוצה ביותר שהתקבלה בעמותת קו לעובד מטעמם של עובדי קבלן ב-2013-2014 היא "איפוס ותק", ומשמעותה מחיקת הוותק שצברו עובדי הקבלן עם התחלפות המעסיק. מדובר ב-660 פניות שעסקו באיפוס ותק, מתוך כ-2,600 פניות שהתקבלו בעמותה בתקופה זו סך הכל. כ-1,000 עובדי קבלן טופלו בקו לעובד ב-2013 ו-2014.
לאיפוס הוותק השלכות קשות מבחינת עובדי הקבלן, שכן עם איפוסו נמחקות אוטומטית גם הזכויות הסוציאליות הנלוות אליו, כמו פיצויי פיטורים, דמי הבראה וימי חופשה. "איפוס ותק הוא אחת הרעות החולות בענפי ההעסקה הקבלנית", אומר ראש תחום עובדי קבלן בעמותה, מרטין וילר. "תחלופת מעסיק במקום עבודה היא נוהג נפוץ בגופים המעסיקים עובדי קבלן, שכן ההתקשרויות החוזיות בין מזמיני השירות לקבלני השירותים קצובות בזמן ולעיתים קרובות מחליט מזמין השירות לסיים התקשרות. איפוס הוותק גוזר על עובדי הקבלן עבודה בשכר מינימום לכל חייהם. תלונות נפוצות נוספות שנרשמו בעמותה: הפרשות חלקיות לפנסיה (610 פניות), הרעת תנאי העסקה (582 פניות) ואי תשלום פיצויי פיטורים (131 פניות). פניות נוספות עסקו באי תשלום תוספת ותק לעובדי ניקיון – כמתחייב מההסכם הקיבוצי בענף הניקיון.