עצורים במחאה באונ' חיפה; הפגנה באונ' העברית

 

מאות סטודנטים ערבים ויהודים מאוניברסיטת חיפה, שהשתתפו בהפגנה סוערת נגד מבצע "עופרת יצוקה" בעזה, התעמתו אתמול בצהריים (יום ג') עם שוטרים שהפרידו בינם לבין סטודנטים מן הימין שהביעו הזדהות עם המבצע ועם מטרותיו. 14 מבין המפגינים נגד המבצע נעצרו.
 
מאז תחילת המבצע היו מספר הפגנות ועימותים בין סטודנטים ערבים ויהודים לבין אנשי ימין התומכים למבצע. השבוע, בעקבות ריבוי העימותים ועל רקע הצבת משמרת מחאה קבועה של חד"ש – הודיעה האוניברסיטה כי לא תאשר באופן גורף כל הפגנה. בתגובה החליטו תאי השמאל והערבים להפגין אתמול בצהריים ברחבת ההפגנות שבמרכז הקמפוס. סטודנטית שלומדת באוניברסיטה, רשא אבראהים, אמרה: "אני עדיין מתקשה להשתחרר מהמראות של שוטרים המכים סטודנטים. ביקשנו לקיים הפגנה שקטה. מזכ"ל בל"ד פנה אלינו וביקש שנהיה בשקט, כי אין רישיון לקיום ההפגנה, הוא אמר: 'יש לכם זכות למחות אבל בשקט', ופתאום ראינו שעצרו אותו והכו את ממדוח מכות חזקות, והפילו אותו על הרצפה". גם האוניברסיטה העברית הפכה אתמול מוקד למחאה נגד המלחמה. עשרות סטודנטים יהודים וערבים, רובם פעילי חד"ש, הפגינו והותקפו על ידי אנשי ימין.