מאות עובדי תדיראן-אמפא הפגינו הבוקר (יום ג') במרכז השירות של החברה נגד הפיטורים הצופיים. עובדי חברת תדיראן-אמפא, המעניקים שירות טכני למוצרי חשמל רבים, פתחו אתמול בשביתה מלאה במחאה על הימשכות הלנת שכרם. אי העברת המשכורות נמשכה על אף שההסתדרות וראשי החברה הגיעו להבנות בנוגע לזכויות העובדים, עם מעברם הצפוי לחברת קריסטל, שהודיעה על כוונתה לרכוש את תדיראן-אמפא.
כפי הנראה, קריסטל ותדיראן-אמפא עושים שרירים האחת כלפי השנייה במסגרת סיום המו"מ על עסקה ביניהן, כאשר העובדים נותרו כבני ערובה. תדיראן-אמפא, מצידה, טרם הסירה את האיום לגשת לפירוק אם העסקה לא יוצאת לפועל.
לדברי כתב העיתון "גלובס" ההסתדרות נאלצה להסכים לדרישה של קריסטל, שתבעה כי השלמת העסקה לרכישת תדיראן-אמפא תבוצע רק אם העובדים יעברו מהסכם קיבוצי לחוזים אישיים, ובכך יפורק למעשה ועד העובדים. בהסתדרות קיבלו את אותה ההצעה שדחו רק לפני 3 שבועות, לפיה קבוצה של כ-80 עובדים שמועסקים בחברה מעל 10 שנים, יזכו לפיצויים מוגדלים שעלותם הכוללת תעמוד על 4 מיליון שקל. יתר העובדים יקבלו פיצויים על פי חוק ויבחרו האם ברצונם לעבור לקריסטל. עם זאת, בהסתדרות התעקשו והצליחו לקבל ביטחונות לסכום הפיצויים, מצד בעלי תדיראן-אמפא, שלומי פוגל.
ההסתדרות ניצבה למעשה עם הגב לקיר בפרשה הזו, שכן ראשי אמפא וקריסטל הבהירו כי האלטרנטיבה היחידה שנותרה היא פירוק החברה. ב"גלובס" נמסר כי יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, התערב באופן אישי בנעשה ואף נפגש עם פוגל ועם הבעלים של קריסטל, משה ממרוד. אלה הבהירו לו את המצב, ו"לעיני לא הייתה ברירה אלא להסכים".
נוכח השביתה הופסקה פעילות מוקד השירות של חברת קריסטל, והמתקשרים למוקד שמעו הקלטה שבה נאמר כי המוקד לא יקבל פניות חדשות וכי טכנאים לא יגיעו היום לשירות תיקונים בבתי הלקוח. גם בבית קריסטל לא ניתן היה לקבל במהלך היום תשובה ובהקלטה שם נמסר כי עקב שביתת עובדי אמפא, שקריסטל אינה צד לה, לא יינתן היום שירות.