עובדי רכבת ובני משפחותיהם מתבצרים בתחנת דימונה

 

עשרות עובדי רכבת ישראל ובני משפחותיהם מתבצרים החל משעות הצהריים (יום ו') בתחנת רכבות המשא. זאת, במחאה על פיטוריו של אחד מעובדי הרכבת, אהרון כהן. העובדים עוצרים כל יציאה של רכבות התחנה. אחת מרכבות המשא הנושאת חומרים מסוכנים ואמורה להגיע לבאר שבע, עומדת במקומה. יוסי ישראל, אחד מחברי וועד העובדים בדימונה מסר כי "פיטוריו של החבר יוסי ישראל הוא הראשון בין 15 המתוכננים על פי הסכמת הוועד הארצי וההנהלה. אנו דוחים את הפיטורים, מגנים את הוועד הארצי על שהסכים לפיטורים כדי שאת מקומם של המפוטרים ימלאו עובדי חברות כוח אדם ואנו סבורים שאין לפטר איש ואף לשפר את תנאי העבודה והשכר שלנו". עוד הוא מסר ש"לעת עתה" הופסקה תנועת רכבות המשא בלבד. למקום ההתבצרות הגיעו ראשי ועד העובדים של קונצרן כי"ל שעובדי אחד ממפעליו באזור, מפעל המגנזיום, אף הם נוקטים בצעדים ארגוניים". יצויין שבדימונה תנועת רכבות משא גדולה, שכן הרכבות מובילות חומרים מסוכנים ואשלג מהמפעלים הדרומיים של כי"ל אל הנמלים.
המחאה של העובדים החלה אתמול (יום ה') בשעות אחר הצהריים כאשר פתחו בשביתה. נציגי העובדים בדימונה מסרו כי חברי הוועד הארצי של עובדי הרכבת התקשרו אליהם, ואיימו כי אף הם יפוטרו אם יעזו לחשוף את תנאי עבודתם. עובדי רכבת ישראל מועסקים בחמש צורות העסקה שונות: עובדי ההסכם הקיבוצי "דור א'", עובדי ההסכם הקיבוצי "דור ב'", עובדי "פרוייקט" (הכוונה לעובדים שהגיעו לרכבת לאחר הזרמת תקציבים מיוחדים לפיתוח מטעם האוצר), עובדי קבלן ועובדי חברות כוח-אדם. בדו"ח מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר נמתחה ביקורת על ועד העובדים כי חבריו הסכימו להסכם עבודה נחות ולהעסקה באמצעות קבלנים לאחר שקיבלו הטבות שכר.