כ-500 עובדי חברת ממ"ן המופטרת, המפעילה ומנהלת כיום את מסוף המטען הכללי בנתב"ג, נמצאים בימים אלו תחת איום ממשי וחמור, על פרנסתם, עובדים אלו מועסקים מזה עשרות שנים בהפעלת המסוף ובאחרונה פרסום המכרז המתעלם מקיומם וזכויותיהם של העובדים, פוגע בהסכמים קיבוציים, וצפוי לפגוע במאות משפחות העובדים. באמצעות פרסום מכרז חדש למתן שירותי ניהול והפעלת המסוף שפרסמה רשות שדות התעופה (רש"ת) היא מבקשת הרשות כליל מההסכמים. יצוין שההסתדרות דורשת לתקן באופן מידי את המכרז ולכלול תניה המחייבת את המשך העסקת העובדים הקיימים בתנאי ההסכם הקיבוצי. באסיפת עובדים שהתקיימה הבוקר (שני) בטרם יצאו העובדים להפגין אמר רפי סוזין, יו"ר ועד עובדי ממ"ן: "יצאנו למאבק על הפרנסה שלנו. היום נצא להפגנה כדי שהזכויות שלנו ישמרו ולא ניזרק לרחוב".
אסיפת העובדים של ממ"ן היום (צילום: ועד עובדים)
באפריל השנה פרסמה רש"ת, כי היא תפרסם מכרז בינלאומי לניהול והפעלת מסוף המטענים הכללי בנמל התעופה בן גוריון, לקראת סיום ההתקשרות עם חברת ממ"ן המפעילה את אחד משני מסופי המטען הכללי בנתב"ג. חמש חברות רכשו את מסמכי המכרז לקראת ההתמודדות בו: קונטרם ואוברזיס אשר מפעילות מסופי מטענים ימיים באשדוד; אשדוד בונדד; דואר ישראל וממ"ן. יצוין שעובדי ממ"ן הפגינו פעמיים במשך סיור של רוכשי המסמכים במכרז, ועד העובדים הגיש עתירה מינהלית נגד רש"ת ומשרד התחבורה. בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז – בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, נדרשה רש"ת לתקן את המכרז באופן שתיכלל בו התניה לפיה הזוכה במכרז יחויב להעסיק את כל כ-500 עובדי ממ"ן, בתנאי העסקה כפי שהם מעוגנים בהסכם הקיבוצי שחל היום. העובדים טוענים, כי תנאי המכרז הנוכחי אינם מחייבים את החברה הזוכה לשמור על זכויות עובדי ממ"ן ועל שכרם, כפי שאלה מעוגנים כיום בהסכם הקיבוצי. לדבריהם המשמעות היא שתוך זמן קצר עשויים מאות עובדים למצוא עצמם מוחלפים בעובדי שכר מינימום. או שהם ידרשו להפחית בשכרם הנמוך ממילא. הדיון בבית המשפט עדיין לא הסתיים.



