מרכז עדאלה פנה לאחרונה למשרד החינוך בדרישה כי יפעל לשילובם של אנשי חינוך ערבים בעלי מוגבלות במערכת החינוך. בפניית עדאלה צוין כי למרות שמדובר באנשים אשר למדו חינוך והוראה במוסדות מוכרים, רבים מהם אף סיימו בהצטיינות את לימודיהם, הם אינם מצליחים להשתלב במערכת החינוך כמורות ומורים בבתי הספר השונים. עו"ד מונא חדאד ממרכז עדאלה הביאה בפנייתה למשרד החינוך נתונים אשר מצביעים על אי-שילובם של אנשים עם מוגבלות מקרב החברה הערבית בשוק העבודה: "בהתאם לנתוני משרד הכלכלה, בעוד שבכלל האוכלוסייה עם מוגבלות לערבים ישנו ייצוג יתר, בקרב אוכלוסיית העובדים עם מוגבלות, רק 14% מחברה הערבית מועסקים, זאת בהשוואה ליותר מ-50% בקרב האוכלוסייה היהודית".
בפניית עדאלה צוין כי החוק מטיל חובה על משרדי הממשלה לפעול לשילובם של אנשים עם מוגבלות: "סעיף 15א לחוק שירות המדינה קובע כי בקרב העובדים בשירות המדינה בכל הדרגות ובכל משרד, יינתן ביטוי הולם לייצוגם של אנשים עם מוגבלות. הנטל ליישום הוראת החוק מוטלת בהקשר זה על משרדכם. עוד מחויבים המשרדים לנקוט באמצעים הנדרשים אשר יש בהם כדי לאפשר ולעודד ייצוג הולם, לרבות ביצוע התאמות כמתחייב על פי חוק השוויון". כמו כן, באשר לדין הבינלאומי, צוין בפניית עדאלה למשרד החינוך כי ישראל אשררה את האמנה הבינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלויות, שבה נקבע כי מדינות אשר הן צד לאמנה תפעלנה "לקידום הזדמנויות תעסוקה וקידום קריירה עבור אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה, כולל סיוע במציאה, השגה שמירה וחזרה לתעסוקה". יצוין שבחודשים האחרונים, אגף השוויון בהסתדרות בראשות סוהיל דיאב, החל לפעול לשילובם של עובדים ערבים עם מוגבלויות בשוק העבודה. בחודש שעבר אף נערך כנס מיוחד בנושא בבית הספר של ההסתדרות בבית ברל, בהשתתפות נציגיהם של עשרות עמותות וארגונים.