מחאה בירושלים בגלל מצוקת הדיור

 

עשרות צעירים החליטו לעשות מעשה והפגינו אמש (ב') מול עיריית ירושלים בכיכר ספרא. מצוידים באוהלים, פינג'אנים, גיטרות, קפה והרבה רצון להיאבק, קראו הצעירים לעיריית ירושלים להתחשב באוכלוסייה הצעירה של העיר כדי לתת סיבה מספקת להישאר בעיר ולא לעזוב אותה. כבר בשנה שעברה החלו ארגונים חברתיים שונים, ובהם קבוצת "מלונה", עמותת "רוח חדשה" ואגודות הסטודנטים בעיר במאבק להורדת מחירי השכירות בירושלים. הנושא הועלה בכנסים שונים, אורגנו הפגנות, נערכו פגישות עם מתכננים, נבחרי ציבור ויזמים, כל זאת בניסיון להשפיע על המצב הבעייתי של מחסור בדירות איתו צריכים להתמודד הצעירים בעיר.

"לא הסתפקנו במחאות, אלא בדקנו מודלים שונים הקיימים בארץ ובעולם והצענו למקבלי ההחלטות בעירייה לאמץ אותם", אמרו חברי הקבוצה. אולם שנה אחרי תחילת המאבק, הסטודנטים והצעירים בעיר עומדים בפני עוד קיץ קשה. מחירי השכירות עולים, התנאים הפיזיים בדירות לא משתפרים, ובעלי הדירות, מצידם, מנצלים שוכרים, דורשים מחירים מופקעים ולעתים אף מסכימים לקבלת שוחד. "עיריית ירושלים לא נקפה אצבע כדי לפתור את המשבר", אמר חבר בארגון "מלונה" הפועל להורדת מחירי שכר הדירה בעיר. "התכנית לבניית מעונות סטודנטים במרכז העיר לא מומשה גם השנה. למרות הבטחות העירייה, לא ננקט כל צעד לעודד בנייה להשכרה במרכז העיר ונמשך שטף האישורים למגורי יוקרה לאלפיון העליון בלבד".