מאות אנשי דת ופעילי שלום מכל הדתות והזרמים השתתפו אמש (שני) בצעדה הבין־דתית הרביעית לזכויות אדם ולשלום, שנערכה בירושלים. הצעדה מתקיימת מדי שנה בסמוך ליום ירושלים, המציין את כיבוש חלקה הפלסטיני של העיר, וברבות השנים הפך ליום של שנאה וגזענות, במטרה לקדם מסר של תקווה, כבוד הדדי ושותפות בין־דתית, ולהשמיע קול הקורא לשלום, לזכויות אדם ולקדושת החיים.
באירוע השתתפו מנהיגי דת ופעילים יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, בודהיסטים והינדואיסטים, לצד דתיים, חילונים ופעילים שצעדו יחד ממערב העיר ועד לשער יפו בקריאה לחיים משותפים ולחיזוק הסובלנות בירושלים. בתום הצעדה התקיים האירוע המרכזי בהשתתפות מנהיגי דת, הזמרת אחינועם ניני, מקהלת מכון המוזיקה מגניפיקט של המסדר הנוצרי הפרנציסקני ועוד.
בין משתתפי הצעדה: הרב עמיחי לאו־לביא, יו"ר "קול רבני לזכויות אדם"; הרב מיכאל מנקין, ממובילי "השמאל האמוני" ומנכ"ל "שותפות לעתיד"; ח'אולה אלטורי, פעילה חברתית מרהט, מנהלת תחום חברה משותפת באג'יק; הכומר הקאנון ריצ'רד סוול, דיקאן קולג' סנט ג'ורג' בירושלים; והשייח' יונס עמאשה, אימאם וחבר במועצה הדתית הדרוזית, מנהל הפורום למנהיגי הדתות בישראל.
יצוין שאת הצעדה הוביל הפורום הבין־דתי לזכויות אדם יחד עם קואליציה של יותר משלושים ארגונים: קול רבני לזכויות אדם, ימק"א הבינלאומית ירושלים, מכון מגניפיקט, הכנסייה הסקוטית, פורום מנהיגי דתות בישראל, המועצה הדרוזית העליונה, התנועה הרוחנית לשלום, התנועה הרפורמית בישראל, מועצת הרבנים החילוניים בישראל, אמהות נגד אלימות, מרכז חינוך ליאו באק, אהל אברהם, מתפללים ביחד בירושלים, מכון אליהו הבין־דתי, רוח גלילית, שאלו שלום ירושלים, הכנסייה הלותרנית, פאולוס האוס, המדרשה האמונית, המרכז הבין־דתי לקיימות, השמאל האמוני, בני אברהם, היברו יוניון קולג', מרכז רוסינג, נשים עושות שלום, עיר עמים, תג מאיר, המכון התיאולוגי השבדי, סולחה, בני אברהם לשלום ועוד.
הרב אבי דבוש, מנכ"ל קול רבני לזכויות אדם, מסר לקראת יציאת הצעדה: "בעיר שמתפללים בשמה לשלום מאז ימי דוד המלך, מאות אנשי דת מכל הדתות יצעדו יחד סביב יום ירושלים ויהפכו את התפילה לפעולה. יום ירושלים אמור להיות יום של חגיגת העיר על כל פניה ועל כל יושביה, לא יום שבו דוחקים אחרים מתוכה. כרב יהודי, אני אומר את זה בלי היסוס: אלימות וגזענות כלפי בני דתות אחרות הן בושה, ובושה כפולה מתוך המוסר היהודי שלנו עצמו, שמלמד שכל אדם נברא בצלם. הצעדה הזו אומרת בקול ברור שיש דרך אחרת, דרך שמכירה בקדושת חייו של כל אדם, יהודי כמוסלמי כנוצרי כדרוזי, ושמסרבת להפוך את ירושלים לסמל של פילוג. אחרי שנתיים וחצי של מלחמה, אחרי כל כך הרבה כאב, ירושלים זקוקה לקול הזה דווקא עכשיו".
עוד בנושא: https://zoha.org.il/129894


