לראשונה מאז השביתה ב-2004: הסכם קיבוצי במטרודן; נהגי אגד ישבתו ביום שני

ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת מטרודן המפעילה את קווי התחבורה הציבורית בבאר שבע חתמו השבוע על הסכם קיבוצי ראשון שיחול על כ-200 עובדי החברה. במסגרת ההסכם ייהנו העובדים מהעלאת שכר, הגדלת אש"ל ותמריצים, הגדלת תוספת על מכירות, נופש שנתי ועוד.

2016-01-15_192229

המאבקים למען הסכם קיבוצי בין עובדי מטרודן להנהלה החלו עוד ב-2003, כאשר הופרטו קווי התחבורה הציבורית בעיר בארשבע. יצוין שעד להפרטה, העירייה הפעילה את התחבורה הציבורית.על מנת לעמוד בתנאי ההפרטה, נקטה חברת מטרודן בצעדי חיסכון דרסטיים, שכללו קיצוץ בשכר הנהגים והרעת תנאיהם. עובדה זו פגעה בתנאי העבודה של הנהגים. בין היתר הוטלו עליהם קנסות, שכרם לא עלה על שכר המינימום, נדרשו לעבוד במשמרות של 12 שעות. באותה שנה החליטו הנהגים להתאגד בהסתדרות, לבחור ועד עובדים ולדרוש חתימה על הסכם קיבוצי. הנהלת החברה סירבה להכיר בוועד ובשנת 2004 פרצה שביתה שנמשכה 150 יום השביתה הארוכה ביותר בתולדות המדינה. במארס 2005 החליט בג"ץ לקבל את עתירת עיריית באר שבע, גיבוי ממשלת הימין, ולאפשר לחברת האוטובוסים נתיב אקספרס חלק מהקווים אותם השביתו נהגי מטרודן וכך לשבור את השביתה. כאמור, השבוע כמעט 11 שנה לסיום השביתה נחתם ההסכם הקיבוצי הראשון בחברה.

יצוין שנהגי האוטובוס של חברת אגד יפתחו בשביתה החל מיום שני ברחבי הארץ כך נמסר אתמול (חמישי) מההסתדרות. זאת על רקע מחאתם נגד צעדים חדצדדיים שנוקטת ההנהלה. לפני שבועיים הוועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אישרה את סכסוך העבודה המקיף כ-4,500 עובדים. העילה המרכזית לסכסוך היא מבוי סתום בדיון להסדרת תנאי שכרם של העובדים, המתבצע כחלק מהמשא ומתן להסכם קיבוצי חדש בחברה. דרישת ההסתדרות היא לבטל את ההחרגה שקבע משרד התחבורה, ולהבטיח כי שכרם של נהגי אגד לא יפחת מ-39 שקל לשעה, בדומה ליתר מפעילי התחבורה הציבורית.