יום שלישי להפגנות הסטודנטים והצעירים ברחבי יוון. ההפגנות בעיר סלוניקי התחדשו היום בשעות הצהריים (ב') כאשר אלפי צעירים יצאו לרחובות וגרמו נזק למכוניות וחנויות במחאה על הריגתו של נער בן 15 מאש משטרה בסוף השבוע. באתונה שב לפי שעה השקט לרחובות, אך המשטרה נערכת לקראת הפגנות המתוכננות הערב בהשתתפות מורים, מרצים ותלמידים ביוזמת המפלגה הקומוניסטית והנוער הקומוניסטי. על כך מוסרת סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".
"אתונה וסלוניקי במצור", התנוססה הבוקר הכותרת בעיתון "אלפתורוס טיפוס". בעיתון "אפוגבמטיני" נכתב: "48 שעות של אימה". בעימותים בין אלפי המפגינים הצעירים לכוחות המשטרה נגרם נזק כבד לעשרות בתי עסק ועשרות בני אדם נפצעו. האלימות התפשטה אתמול עד לעיר הצפונית סלוניקי ולאיי כרתים וקורפו. לפחות 34 בני אדם נפצעו, ולפחות 20 מפגינים נעצרו. חלק מהמפגינים התבצרו באוניברסיטאות במהלך הלילה, בייחוד באתונה, סלוניקי, פאטרס והרקליון (באי כריתים). יצויין שהממשלה קראה להפסיק את האלימות בטענה שהצדק נעשה עם מעצר השוטרים היורים, אך הקריאה ששודרה בכל תחנות הרדיו והטלוויזיה לא הועילה. לטענת המשטרה, ביום הראשון למהומות נפצעו 24 שוטרים, אחד באורח קשה. 31 חנויות, תשעה בנקים ו-25 מכוניות ניזוקו או הוצתו. שישה מפגינים נעצרו, אחד מהם נשא נשק.
ההפגנות ההמוניות פרצו במוצאי שבת, לאחר שאנדראס גריגורופולוס, בן 15, נורה למוות על ידי סיור המשטרה באחת משכונות הבירה אתונה. המחאה, כאמור, מתמקדת בערים בהן ישנן אוניברסיטאות והמפגינים הם ברובם סטודנטים. לפי החוק ביוון למשטרה אסור להיכנס לקמפוסים. המפגינים השתמשו אמש בפחי אשפה ובמכוניות הפוכות כדי ליצור מחסומים בוערים סביב האוניברסיטאות. המרצים הודיעו כי יחלו היום בצעדת מחאה שתיארך שלושה ימים, ויצטרפו לשביתת העובדים הארצית המתכוננת ליום רביעי, על רקע הרפורמות בפנסיה ובכלכלה ונגד המדיניות הניאו-ליברלית של הממשלה השמרנית.
ראש הממשלה קוסטאס קראמנליס כתב מכתב להוריו של הנער ההרוג ובו הביע את תנחומיו. שר הפנים פרוקופיס פבלופולוס הציע את התפטרותו, אך ראש הממשלה דחה את ההצעה וקרא לשני הצדדים לנהוג באיפוק.


