יום השנה למהפכה הקובנית צוין בלבנון

כ-1000 איש השתתפו בפסטיבל שהתקיים בביירות, בירת לבנון, ב-1 באוגוסט, לציון יום השנה ה-56 למהפכה הקובנית. "ה-26 ביולי, 1953, הוא יום המתקפה על מחנה הצבא במונקדה, שבוצעה על-ידי הנוער הקובני, בהנהגת פידל קסטרו", אמר דריו דה אורה, שגריר קובה בלבנון. "הייתה זו תחילת המאבק המהפכני כנגד הדיקטטורה של בטיסטה, שהסתיים בניצחון שש שנים לאחר מכן". לדבריו, מאז ועד היום, במשך 50 שנים, קובה התנגדה למצור האמריקאי.

"המהפכה המשיכה להוות מקור של תקווה לעמים ברחבי העולם, עד עצם היום הזה", אמר דה אורה. "האירוע היום הוא ביטוי לתמיכה הגוברת במהפכה הקובנית". בהמשך דבריו הביע דה אורה תמיכה להתנגדות העם הלבנוני. דה אורה אמר כי הפסטיבל מוקדש לחמישייה הקובנית, המוחזקת בבתי כלא בארה"ב במשך קרוב ל-11 שנים.

לאחר נאום השגריר, הקרין יוצר הסרטים הלבנוני ז'אן שאמון, סרט תיעודי על חוויותיו כחבר במשלחת הנוער הלבנוני, אל הפסטיבל העולמי של נוער וסטודנטים, שהתקיים ב-1978 בקובה. אירוע הסולידאריות בביירות התקיים בתמיכת תחנת הרדיו "סאות' אל-שעב" (קול העם), של המפלגה הקומוניסטית הלבנונית.