ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר שדולת הדיור והשדולה הסביבתית–חברתית, וממובילי ההתנגדות לחוק, תקף ביום ד' בתחילת הדיון את התיקון הממשלתי לחוק התכנון והבנייה ("רפורמת הפרגולות") לקראת אישורו במליאת הכנסת. לדבריו: "החוק עושה שימוש ציני במושג דיור בר השגה, מפריט סמכויות שלטוניות מהותיות ובכך עשוי להביא לעלייה במחירי הדיור, ויגדיל את הפערים בין הרשויות המבוססות לחלשות באמצעות יצירת מעמדות בין הועדות המקומיות".
לדברי ח"כ חנין: "הממשלה מביאה רפורמה אחרי רפורמה ותשובה למשבר הדיור – אין. הממשלה לא מייצרת פתרונות של דיור חברתי או דיור ציבורי אלא מציעה מערכת מסובכת של קיצורי דרך ומעקפים של מערכת התכנון. בחוק הזה אין באמת דיור בהישג יד במשמעו הפשוט ביותר – דירות במחיר פרופורציונלי להכנסה של האדם. אין כאן שום פתרון ושום בשורה למאות אלפי האנשים שיצאו לרחובות ודרשו פתרונות לבעיית הדיור. ההצעה אף לוקחת אותנו אחורה – אפילו אם ועדות מקומיות ירצו לקדם דיור בר השגה יהיה להן קשה מאוד. תוך שימוש ציני במושג "דיור בר השגה" החוק מאפשר ליזמים להגדיל זכויות בניה עבור הקמת פרויקט להשכרה במחיר שוק, כאשר האלמנט של המחיר המפוקח מתבטא רק באיסור להעלות את שכר הדירה ביותר מהמדד בעת חידוש החוזה. למרות ההבטחות הרבות ששמענו בעניין הוספת דיור בהישג יד לחוק, בנוסח החוק הסופי הוא רוקן לחלוטין מתוכן ממשי".
"החוק כולל הרחבה של סמכויות הוועדות המקומיות ללא ביסוס תקציבי, ללא בקרה מספקת, וללא שיפור והתאמת יכולתן המקצועית לאחריות הכבדה שתוטל עליהן. כתוצאה מכך החוק יביא ליצירת שלושה מעמדות של ועדות מקומיות, ויחזק עוד יותר את הפערים בין המרכז לפריפריה ובין יישובים מבוססים ליישובים חלשים יותר. בנוסף, הצעת החוק חסרה התייחסות להטמעת שיקולים חברתיים בתכנון, לצורך בשיתוף הציבור בתהליך התכנון ופוגעת באפשרות להגן על הציבור ועל הסביבה". חנין הדגיש ש"החוק מפריט את מערך הרישוי על ידי יצירת מכוני בקרה פרטיים. משמעות הדבר היא העברת סמכויות שלטוניות מהותיות הדורשות הפעלת שיקול דעת ויצירת איזונים עדינים בין צרכים שונים לידי גופים פרטיים המונעים קודם כל משיקולי רווח. הוצאותיהם של מכוני הבקרה יושתו על מגישי הבקשות להיתרי בנייה וצפויים להוביל לעלייה במחירי הדירות".