חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) ישתתף בסוף השבוע בוועידה של הברית האדומה-ירוקה של דנמרק המיוצגת בפרלמנט המדינה הסקנדינבית. ח"כ חנין הוזמן לדיוני הוועידה כדי למסור את רשמיו על מערכת הבחירות לראשות העיר ת"-יפו, על המערכה נגד מלחמת עזה הרצחנית ולדווח על המצב הפוליטי בישראל בעקבות ניצחון הימין בבחירות האחרונות.
הברית האדומה-ירוקה הוקמה ב-1989 על ידי שלוש מפלגות: השמאל הסוציאליסטי, המפלגה הקומוניסטית של דנמרק ומפלגת העובדים הסוציאליסטית, יחד עם פעילים עצמאיים. הברית היא למעשה חזית בין המפלגות; אך עם השנים נוספו לה פעילים רבים מן השורה שאינם חברים במפלגות המייסדות. כמו כן, לברית קשרים הדוקים עם הנוער הסוציאליסטי והיא נחשבת לסיעה השמאלית ביותר בפרלמנט בדנמרק. מאז הקמת הברית היא לא הצטרפה לאף ממשלה.
על הברית אדומה-ירוקה (באנגלית):
http://enhedslisten.dk/redgreen-alliance


