מועצת חד"ש הארצית בחרה אתמול (שבת) את ששת המועמדים במקומות הראשונים ברשימת חד"ש לכנסת. בישיבת המועצה שנערכה בדיר חנא השתתפו מעל אלף פעילים – בהם 966 צירים אשר בחרו את המועמדים לרשימה בזה אחר זה, בהתאם לסדר המקומות.
ליו"ר הרשימה נבחר חבר הכנסת לשעבר ד"ר יוסף ג'בארין, שכיהן בכנסת מטעם חד"ש בשנים 2021-2015. ג׳בארין הוא תושב אום אל-פחם, אב ל-4, משפטן ואקדמאי, בעל מומחיות במשפט חוקתי ובזכויות אדם. שימש בעבר כחבר סגל באוניברסיטת חיפה ובמכללת תל חי. בכנסת ה-23 כיהן כיושב ראש הוועדה לזכויות הילד, שם הוביל את אישור תקנות הפיקוח על מעונות הגיל הרך – מהישגיה המרכזיים של הוועדה. בנוסף, עמד ג'בארין בראש הוועדה לקשרים בינלאומיים ברשימה המשותפת.
למקום השני ברשימה נבחר ג'עפר פרח, מייסד ומנהל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, תושב חיפה ודמות ציבורית מוכרת בציבור הערבי. למקום השלישי נבחר מחדש חבר הכנסת המכהן ד"ר עופר כסיף, אשר מייצג את חד"ש בכנסת מאז 2019. למקום הרביעי ברשימה נבחר מחדש ח"כ יוסף עטאונה, תושב חורה וממנהיגי האוכלוסייה הערבית-בדואית בנגב. עטאונה כיהן כחבר כנסת מטעם חד"ש בשנים 2025-2022, אך פרש מתוך מחויבות להסכם הרוטציה בין חד"ש לתע"ל. למקום החמישי ברשימה נבחרה ד"ר נהאיה ושאחי, מרצה לחינוך ותושבת ערערה. למקום השישי נבחר איאס נאטור, פעיל שמאל מוכר בחברה הערבית-הדרוזית.
בעקבות היבחרו לראשות הרשימה מסר ג'בארין: "אני גאה ומודה לבוחרות ולבוחרים על האמון שנתנו בי. מכאן אני קורא להקמת הרשימה המשותפת הרחבה והחזקה ביותר האפשרית. זוהי חובת השעה, וזה מה שהציבור שלנו דורש. לכן מוטלת על כולנו האחריות לפעול בהתאם. אני קורא לכל מרכיבי הרשימה המשותפת להירתם למשימה הזאת, להתקדם במשא ומתן ולהפוך לכוח פוליטי משפיע ומכריע. אנחנו נעשה הכל כדי למנוע מממשלת נתניהו, בן גביר וסמוטריץ׳ להמשיך לקדנציה נוספת, וניאבק למען השוויון, למען הדמוקרטיה ולמען השלום, יחד עם הכוחות הדמוקרטיים היהודיים. ביחד נביא את השינוי".


