ועד העובדים בחברת התחבורה סופרבוס הודיע בסוף השבוע להנהלת החברה על הפיכתו של כוח לעובדים לארגון היציג בחברה, לאחר שלמעלה משליש מכ-650 העובדים הצטרפו לארגון. עובדי סופרבוס מצטרפים לעובדי חברות התחבורה הציבורית קווים ואגד תעבורה שכבר מאוגדים בכוח לעובדים וחתמו על הסכמים קיבוציים. בכך הופך הארגון לארגון העובדים הגדול בין חברות התחבורה הציבורית הפרטיות. למעלה ממחצית הנהגים בחברות אלה מאוגדים בכוח לעובדים, ושליש מכלל נהגי האוטובוס בארץ.
"אנו קוראים להנהלה לשבת איתנו בהקדם למשא-ומתן לכינון הסכם קיבוצי לשיפור תנאי עבודתנו", אמר הארון שובש חבר ועד ונהג בסניף עפולה. "העובדה כי מרבית הנהגים באשכול העמקים ובאשכול בית שמש ופרוזדור ירושלים כאחד הביעו את אמונם בהתאגדות מבהירה את הצורך לפתור בעיות כואבות בהידברות ישירה", הוסיף עלא עזאם, מסניף טבריה, חבר ועד נוסף.
לדברי העובדים, תנאי העסקתם הנמוכים מן התנאים המקובלים בענף: נסיעה של 60 דקות, מוגדרת כ-40 דקות בלבד ומתוגמלת בהתאם; הנהגים חייבים לעבוד בפיצולים, ולא לקבל תשלום על השעות הריקות שביניהם ואין כל הגדרה מתי מסתיים יום עבודה. "באשכול ירושלים ובית שמש של החברה, שכר הנהגים הוא הנמוך ביותר בענף. הנהגים בחברה מתוסכלים, ותחלופת הנהגים גבוהה בחברה מעידה על כך. מצפים מהנהגים לתת את המקסימום, בעוד שהתנאים האלמנטרים לא ניתנים. שעות העבודה ארוכות ולעיתים על גבול המותר על-פי חוק", הסביר עופר בוטל חבר ועד ונהג בסניף בית שמש. "הקושי לגייס נהגים מוביל לעבודה רציפה ללא הפסקות", הדגיש מאהר זענין חבר ועד מסניף ירושלים.
חברת סופרבוס היא חברת תחבורה ציבורית הפועלת מאז שנת 2000. החברה, בבעלות משותפת של אלי בליליוס ויצחק סלוקי, מפעילה מאז 2009 את אשכול בית שמש ופרוזדור ירושלים ומאז מרס 2014 את אשכול העמקים, הכולל את יישובי עמק יזרעאל, יקנעם עילית, עמק בית שאן, טבריה, דלית אל כרמל, עספיא, עפולה והסביבה. קווי החברה כוללים קווים בינעירוניים גם לכרמיאל, לצפת ולמגדל העמק.