הפורום לסלולאריות שפויה באמצעות עו"ד מיכאל בך, פנה אל הממשלה בדרישה לעצירת המכרזים להקמת תשתית רחבה של רשת התקשורת העתידית הסלולארית והנייחת, הWIMAX. על פי נייר המדיניות של משרד התקשורת בעניין, הרשת החדשה אמורה להיות מושתתת כולה על אלפי אנטנות אשר תוגדרנה "מתקני גישה אלחוטיים", דבר אשר יאפשר לעקוף את מנהל התכנון ומערכת התכנון והבנייה, ולהקימן ללא היתר בנייה. בנוסף, פנה הפורום למשרד התקשורת בבקשה להארכת משך הזמן המוקצב לתגובות הציבור לנייר המדיניות, אשר פקע אתמול (יום א'). יצויין שהמשרד הקציב רק שבועיים לתגובות הציבור.
עו"ד בך, היועץ המשפטי של הפורום לסלולאריות שפויה מסר כי: "קשה להאמין שמדיניות זו מתפרסמת בד בבד עם הודעת משרד הבריאות המתריעה בפני הסכנה לבריאות הציבור, כתוצאה מנזקי הקרינה הבלתי מייננת. מן הראוי כי יתקיים הליך אשר יאפשר מעורבות הציבור מחד, ומאידך יעגן פיקוח של מערכות התכנון והבנייה אשר נועדו מראש למטרה זו".
אבי דבוש, רכז הפורום לסלולאריות שפויה, הוסיף:" נייר המדיניות נותן תחושה קשה שמשרד התקשורת מוביל מחטף, אשר מתעלם מהיבטים של בריאות הציבור ומרוקן מתוכן כל אפשרות לאמירה ציבורית משמעותית בעניין הנוגע לאינטרסים ציבוריים חיוניים". הפורום לסלולאריות שפויה הינו קואליציה של למעלה מ- 50 ועדי פעולה מקומיים, תושבים מכל רחבי הארץ והארגונים הסביבתיים הגדולים, בריכוז שתי"ל. הפורום שם לו למטרה לקדם שינוי לטובת האינטרס הציבורי בנושא האנטנות הסלולאריות בישראל.


