העיתונאים בתאגיד השידור הציבורי הצטרפו להסתדרות; הסכמים חדשים בתחבורה

ארגון העיתונאים הודיע של ההסתדרות הודיע אתמול להנהלת תאגיד השירות הציבורי החדש ("כאן") כי יותר משליש מהעיתונאים בארגון הצטרפו לשורותיו. בכך עומד הארגון בדרישת החוק ליציגות, ומעתה גם העיתונאים בגוף החדש יהיו מיוצגים במסגרת ההסתדרות.

2016-09-20_212437

במכתב ששלחו חברי ועד הפעולה הזמני לעיתונאי התאגיד הם כותבים: "לדעתנו, ההתאגדות בעת הזאת חשובה לא רק כדי שנוכל לפעול יחד לשיפור תנאי ההעסקה שלנו, אלא גם כדי להעביר לכולם (ובעיקר לעיתונאים שמתלבטים אם להגיע) את המסר שאנחנו כאן כדי להישאר וכדי לעשות שידור ציבורי עצמאי ואיכותי". עם חברי הוועד הזמני נמנים אוריה אלקיים, איציק יושע, הדר פרנקנטל, נדב רוזנצוויג, עינב חלבי, ערן מורסיקורל ושרון חזן. עוד הם כותבים: "הגענו למסקנה שמישהו צריך לקחת אחריות והתנדבנו לעשות את זה באופן זמני כדי להניע את ההליך. התאמצנו ליצור קבוצה כמה שיותר מגוונת ממגוון תפקידים ומחלקות, גם מבין עובדי רשות השידור וגם מבין הנקלטים מבחוץ".

ההודעה של ארגון העיתונאים מגיעה לאחר שלפני כשבועיים הודיעו גם עובדי המינהל וההנדסה בתאגיד החדש על כך שהתאגדו במסגרת ההסתדרות לאחר שיותר מ-60% מהם חתמו על טפסי הצטרפות לארגון. העובדים השייכים למגזר זה בתאגיד מונים כיום כ-80 איש, ועלפי ההודעה, עם העובדים שהתאגדו נמנים, בין היתר, עובדי הנדסה, כספים, תפעול, מינהל ומשאבי אנוש. תאגיד השידור הציבורי אמור להתחיל לפעול בשליש הראשון של שנת 2017, לאחר שמועד פתיחתו נדחה מספר פעמים. עם פתיחתו תיסגר רשות השידור, שהעובדים בה היו מאוגדים בוועדים שונים ורבים, תחת ההסתדרות. ארגון העיתונאים שבראשו עומד יאיר טרצ'יצ'קי מאגד כיום את העיתונאים ברוב כלי התקשורת בארץ ביניהם: חדשות 2, חדשות 10, ידיעות אחרונות, ynet, הארץ, גלובס ועוד.

יצוין שאיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות חתם אתמול על שני הסכמים קיבוציים במקומות עבודה שונים הסכם ראשוני שיחול על צוות הקרקע בחברת כים ניר והסכם חדש, שני במספר, בחברת דלק שינוע. ההסכם הראשון הוא בחברת כים ניר, המפעילה ציי מטוסים לריסוס וכיבוי שריפות בחמישה מנחתים שונים מצפון ועד דרום. ההסכם, שתוקפו עד לדצמבר 2019 , יחול על עובדי צוות הקרקע בחברה העוסקים בהכנת המטוסים לטיסה, ושהתאגדו לאחרונה בהסתדרות. בהסכם נקבע כי העובדים יזכו לתוספת שכר שקלית שתנוע בין 250 ל-1,500 שקל, בהתאם לוותק. בנוסף לכך ייהנו העובדים מהעלאת גובה שיעור השתתפות החברה בהוצאות נסיעה ומקביעת תעריף גבוה יותר עבור עבודה בשבת.


ההסכם השני יחול על נהגי חברת דלק שינוע, המובילים דלק לתחנות תדלוק ברחבי הארץ. במסגרת ההסכם, שתוקפו עד לספטמבר 2018, יהיו זכאים העובדים למענק שנתי בגובה של 5,000 שקל, לתוספות שכר הכוללות חצי אחוז על כל שנת ותק, לתשלום עבור שהיית רכב במוסך, לקבלת תשלום בגין יום מחלה מהיום הראשון וכן להגדלת תקציב הרווחה במאות שקלים עבור כל עובד.