העובדים הסוציאלים שבים לעבודה

 

איגוד העובדים הסוציאלים הכריז אמש (יום ה') על סיום העיצומים שנמשכו כשלושה חודשים. זאת, לאחר שמשרדי האוצר והרווחה הגיעו להסכם ולפיו ייתוספו 221 תקניםשל עובדים סוציאלים לרשויות המקומיות, 170 יינתנו לאלתר והיתר בתקציב 2009. האיגודנתן את הסכמתו להסכם.
 
לפי ההסכם, הוועדה לקידום רפורמה ברשויות המקומיות, שהוקמה באחרונה, תאיץ אתעבודתה ותגיש המלצות ביניים לוועדת השרים לשירותים חברתיים עד סוף השנה. הוועדהתדון בעיקר בהסדרי העבודה, תפקידי העובדים הסוציאלים וסוגיית העומס. כמו כן סוכם עלהעברת 14 מיליון שקל לצורכי אבטחה.
 
 7,000 העובדים הסוציאלים במשרד הרווחה ובלשכות ברשויות המקומיות פתחו לפניכשלושה חודשים בעיצומים, עקב עומס עבודה חריג ומחסור של כ-1,000 תקנים. הם טענו כיעובד סוציאלי מטפל בממוצע בכ-200 עד 400 תיקים בו זמנית, ובמקרה הטוב יכול להעניק"טיפול" של חמש דקות שבועיות לכל מטופל. יו"ר איגוד העובדים הסוציאלים, איציק פרי מסר כי: "החזרה שלנו לעבודה היא התחלה של תהליך שבסופו נגיע לשירותי רווחה בהםהאזרחים יקבלו שירות הוגן, ראוי ומכובד, תוך קבלת ביטחון ואבטחה ראויים, כפישהעובדים הסוציאלים מעוניינים ויודעים לתת".