בתגובה לפרסום נתוני הבגרות לשנה"ל 2012-2013 (תשע"ג), ולעליה הקלה בזכאות מחד והתרחבות הפערים בין תלמידים יהודים וערבים מאידך, אמר יו"ר ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי מוחמד חיאדרי:"אנו מברכים על כל עליה, אבל אסור לראות את התמונה הכוללת: עדיין מדובר בפערים גדולים, שהולכים וגדלים עוד יותר. החינוך הערבי ממשיך לסבול ממחסור גדול בכיתות ובשעות לימוד. קיימת גם בעיה ברמת התכנים ובמבנה הארגוני של המערכת".חיאדרי הדגיש כי ללא תכנית כוללת, שתיתן מענה לצרכים הפדגוגיים של החינוך הערבי, הפערים בין תלמידים יהודים וערבים ימשיכו לגדול.
לראשונה מזה 20 שנה, יותר ממחצית מילדי מדינת ישראל זכאים לתעודת בגרות – כך עולה מנתוני משרד החינוך שפורסמו אתמול (שלישי). הנתונים מתייחסים לשנת תשע"ג ולפיהם יותר מ-53% מבני שכבת הגיל זכאים לתעודת בגרות. באורח יוצא דופן, ולמרות הנתון המעודד, לא ערך משרד החינוך מסיבת עיתונאים או תדרוך לעיתונאים בנושא.
בקרב התלמידים הערבים, (לא כולל מזרח ירושלים) נרשמה עלייה של עוד 1,599 זכאים לבגרות מקרב קבוצת הגיל. עלייה זו מעמידה את שיעור הזכאים הכולל לבגרות, מקרב קבוצה זו על 45.7% (תשע"ג) לעומת 42.2% (תשע"ב). במגזר הבדואי בנגב עדיין מציג שיעורי זכאות נמוכים במיוחד – שיעור הזכאות הכולל בקרב קבוצה זו עלה מעט מ-29.1% (תשע"ב) ל-32.3% (תשע"ג). בניתוח על פי מגדר – שיעור הזכאים לבגרות בקרב כלל הבנות (יהודיות וערביות) גבוה מזה של הבנים ב-6.5%. שיעור הזכאים בקרב הבנות עומד על 67.2% ואילו בקרב הבנים 60.7%. הבנות שיפרו את שיעור הזכאות מ-65.8% (תשע"ב) ל-67.2% (תשע"ג). הבנים שיפרו את שיעור הזכאות שלהם מ– 58.5% (תשע"ב) ל– 60.7% (תשע"ג).