ההנהלה, המשטרה ורשות שדות התעופה מנסות לשבור שביתת העובדים בנתב"ג

 

שלושה מעובדי חברת שרותי הקרקע השובתים "איירוהנדלינג", נחקרו אתמול במשטרה, בגלל העיצומים בנתב"ג. הנהלת החברה הגישה תלונה למשטרת נתב"ג בטענה, כי "הם מפריעים לסדר הציבורי". שניים מהעובדים הם חברי ועד העובדים והשלישית הייתה עובדת ששהתה בחברתם. הם שוחררו לאחר שנלקחו מהם טביעות אצבע. המשטרה זימנה לחקירה חבר ועד נוסף. בהסתדרות הביעו זעם על המהלך והביעו מחאה על ניסיון ההפחדה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר אמש (יום ג'): "זהו ניסיון בזוי של הנהלת החברה להפחיד את העובדים ולשבור את התארגנותם. במקום לנהל משא ומתן. אנו מצפים מהמשטרה לנהוג בעובדים שרוצים לממש את הזכויות שלהם בצורה הוגנת ואחראית ולא לשמש כלי בידי ההנהלה".

על אף פעולת המשטרה המשיכו אתמול העובדים זה היום השלישי ברציפות, בעיצומים ושיבוש עוד טיסות שהחברה הפרטית מגישה להן שרות בנתב"ג; זאת בנוסף לשבע טיסות שעוכבו בלילה כמו של "איבריה" הספרדית, "מאלב" ההונגרית ו"איירוסוויט" האוקראינית; כתוצאה מכך, הנהלת החברה גייסה בני משפחה וכוח אדם זמני, בניסיון לשבור את השביתה.

מדובר בסכסוך עבודה בין דיילות ודיילי הקרקע של החברה לבין ההנהלה. ההסתדרות
גיבתה את התארגנותם של עובדי החברה אשר מוחים על תנאי העסקתם וגובה שכרם.
לטענת העובדים החברה לא משלמת להם עבור ימי חג, ימי מנוחה ושעות לילה, כחוק; כמו כן הם טוענים, כי הם עובדים במשמרות של 14-15 שעות, מדי יום – לעיתים ברציפות במשך שבוע וחצי, כולל שישי שבת, ללא מתן יום מנוחה.

"איירוהנדלינג" מעסיקה כ-170 עובדים. 64 דיילות ודיילי הקרקע התארגנו לאחרונה בהסתדרות. ב-30 ליוני הודיעה ההסתדרות להנהלת החברה על התארגנות העובדים במסגרתה. לטענת ההסתדרות עוד באותו יום פיטרה החברה שניים מנציגי העובדים. ב-14 ליולי הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה וקראה להנהלה להיכנס למשא ומתן לאלתר טרם סיום ימי הצינון.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי אמר עוד, כי "מדובר בהנהלה אטומה לצרכי העובדים; המפרה את חוקי העבודה במדינה, לרבות התעלמות מקריאת ההסתדרות לקיים מו"מ לעיגון זכויות העובדים. ההסתדרות תאבק בתופעת הפרת חוקי העובדה והתעללות בעובדים, בכל האמצעים העומדים לרשותה".

יצויין שגם רשות שדות התעופה (רש"ת), גוף ממלכתי, פועלת אף היא לשבירת השביתה. הנהלת רש"ת הציעה לחברה להיעזר בעובדי חברות שרותי קרקע אחרות אשר פועלות בנתב"ג ושאינן מאורגנות כדי לשבור את שביתת העובדים המאורגנים.