השיחות בסנאט האמריקאי בנוגע לתוכנית הסיוע ליצרניות הרכב התפוצצו הבוקר (שישי), לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע לפשרה, בעקבות התנגדותו של איגוד עובדי תעשיות הרכב. "יש הבדלים גדולים מדי בכדי להגיע להסכם", אמר מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט הארי ריד, שלא הסתיר את אכזבתו מכישלון המגעים. על כך מוסרת סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".
תוכנית הסיוע, שהוצעה על ידי הדמוקרטים, הייתה אמורה לכלול סיוע בהיקף של 14 מיליארד דולר ליצרניות הרכב הגדולות, ובכך להצילן מפשיטת רגל. אישור חבילת הסיוע נכשל, לאחר שסנאטורים רפובליקנים דרשו להשוות את שכר עובדי תעשיית הרכב האמריקאית, עם שכרם של עובדים מקבילים ביפן כבר ב-2009. כך למשל, שכר הבסיס הממוצע לשעה בג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם והחשובה בארה"ב, עומד על 29.78 דולר לעומת 30 דולר בטויוטה. לעומת זאת, כאשר מוסיפים רכיבים נלווים לשכר, כמו פנסיה וביטוח בריאות, מתגלה פער ניכר: 69 דולר לשעה לעובד ג'נרל מוטורס, לעומת 48 דולר בטויוטה. הרפובליקנים גם התנגדו להקשחת תקנות זיהום האוויר, שהיו מחייבות את יצרניות הרכב, כחלק מעסקת הסיוע. בשל התנגדותם, הסעיף הזה הוסר מההצעה הסופית.