כחלק מהשינוי המבורך שבו נוקט משרד התחבורה בהרחבת הנגישות והנוחות בשירותי התחבורה הציבורית בישראל, תוקנה בשנת 2010 פקודת התעבורה ונוספו לה סעיפים המסדירים את הנגשת המידע לציבור: מרכז מידע ארצי לתחבורה ציבורית, שילוט ומידע בתחנות של אוטובוסים ומוניות שירות, שילוט אלקטרוני בתחנות ומסירת מידע ללא תשלום.
בחודשים האחרונים החל יישום התיקון בשטח במספר ערים, בין היתר באמצעות הוספת שילוט סטטי ואלקטרוני. אולם השינויים שמבוצעים מדירים את השפה הערבית כמעט באופן מוחלט. האגודה לזכויות האזרח פנתה למשרד התחבורה בדרישה לשלב את השפה הערבית בשילוט ובפרסום המידע בתחנות התחבורה הציבורית. בפנייה הדגישה עו"ד נסרין עליאן את מעמדה של השפה הערבית, את הזכות לשוויון ואת איסור האפליה במתן שירותים.
בתשובה לפניית האגודה ענה משרד התחבורה כי נעשים מאמצים לשיפור הנגשת המידע לנוסעים בשפה הערבית: במהלך 2015 מתוכננת התקנה של 100 שלטים אלקטרונים שבהם תופיע השפה הערבית ב-12 ערים ערביות, ושל כ-5,000 שלטים סטטיים בתחנות אוטובוסים; הנגשת המידע בשפה הערבית באתר האינטרנט, באפליקציות לטלפונים ניידים ובמענה טלפוני קולי מתוכננת להסתיים בתחילת 2016. מהאגודה לזכיות האזרח נמסר: "שבנו ופנינו למשרד התחבורה והדגשנו כי הצעדים הננקטים להטמעת השפה הערבית ולהנגשת המידע בשלטי התחבורה הציבורית הם אטיים מדי ומעטים מדי. ביקשנו לדעת מהם הצעדים שבכוונת משרד התחבורה לנקוט כדי לקצר משמעותית את תקופת ההיערכות להנגשת המידע במדיה האלקטרונית בשפה הערבית, מהם לוחות הזמנים להתקנת כלל השילוט לתחבורה ציבורית בארץ, באופן שיכלול את השפה הערבית, מהם התקציבים המוקצבים למטרות אלה. כמו כן ביקשנו להפסיק בינתיים את תהליך השילוט ללא השפה הערבית, כדי לחסוך מאוחר יותר את הצורך להוריד את השלטים הפגומים ולהחליפם בחדשים".



