"עיר לכולנו כבר עשתה היסטוריה בעיר ת"א-יפו". כך אמר ח"כ דב חנין (חד"ש) מועמד לראשות העיר בריאיון שפורסם בסוף השבוע במקומון "זמן תל-אביב" של רשת מעריב.
בתשובה לשאלה על מצבה של העיר ת"א-יפו, השיב ח"כ חנין: "העיר סובלת מתלות מחריפה בכלי רכב פרטיים על כל הבעיות הקשות הכרוכות בכך: מצוקת החניה, הפקקים, זיהום האוויר, היעדר המרחב להולכי הרגל. גם לכך יש חלופות שהעירייה בוחרת שלא לקדם: מערכת של תחבורה ציבורית מתקדמת ויעילה כמו זו הפועלת בערים רבות אחרות בעולם. מערכת החינוך בתל-אביב-יפו איננה במצב טוב. חסרים מקומות בגני ילדים עירוניים, מקומות בכיתות בבתי הספר, בתי ספר עיוניים חזקים בדרום העיר. גם בתל-אביב-יפו צריך לחדש את מפעל ההשאלה של ספרי הלימוד כך שילדים יקבלו את הספרים בבתי הספר בתחילת השנה ויחזירו אותם בסוף השנה, במקום שההורים ירכשו אותם כל שנה מחדש. גם אצלנו אפשר לכבד את החוק הקובע שספריות עירוניות תהיינה בחינם". ועוד: "חשוב במיוחד – העירייה חייבת להתנהל בשקיפות ובפתיחות. חיוני להבין שהדבר המייחד את העיר הוא הרקמה האנושית הנפלאה הקיימת בה. המדיניות העירונית חייבת להיקבע יחד עם הקהילות השונות הקיימות בעיר".
בהתייחסו לשאלה "מה תעשה אם לא תבחר לראשות העיר?" אמר ח"כ חנין: "בכל מקרה בכוונתי להיות פעיל בזירה העירונית. נבחרתי לתפקיד יו"ר הסיעה המורחבת של 'עיר לכולנו', שתתפקד כ'ממשלת צללים' של העיר, אם לא אבחר לראשות העירייה, ותציע חלופה לקואליציית חולדאי. לסיעה המורחבת של 'עיר לכולנו' כבר נבחרו 22 חברות וחברים מאזורי העיר השונים וממגוון של תחומי עשייה. הסיעה המורחבת היא גם זו שתקבע את אופן הצבעתם של חברינו בישיבות מועצת העירייה. לפי הניתוח שלנו, המשך חברותי בכנסת, במצב כזה, לא יחליש את 'עיר לכולנו' כתנועת אופוזיציה אלא אפילו יחזק אותה".
חזרתם ומיחזרתם אפילו את הטענה הדמיונית שאינני עומד בשירת התקווה. ובכל זאת החלטתי להתראיין אצלכם. פתיחות לתקשורת היא לא זכות של איש הציבור אלא חובה שלו. אני מאמין בצורך להידבר גם עם מי שתוקף אותך ואפילו אם ההתקפה היא לא הוגנת.
למה לך כאב הראש הזה של התמודדות לראשות עיריית תל-אביב-יפו?אני מאד אוהב את העיר הזאת. זו עיר תוססת וחיה, בעלת מגוון אנושי נפלא. היא יקרה לי. אני מאד מודאג מתהליכים שמתרחשים בה. העיר שלנו הופכת יותר ויותר לעיר של עשירים והעירייה איננה עושה את שביכולתה (ויש ביכולתה לעשות לא מעט) כדי להתמודד עם התופעה.
העיר סובלת מתלות מחריפה ברכב הפרטי על כל הבעיות הקשות הכרוכות בכך: מצוקת החניה, הפקקים, זיהום האוויר, היעדר המרחב להולכי הרגל. גם לכך יש חלופות שהעירייה בוחרת שלא לקדם: מערכת של תחבורה ציבורית מתקדמת ויעילה כמו זו הפועלת בערים רבות אחרות בעולם.
מערכת החינוך בתל-אביב-יפו איננה במצב טוב. חסרים מקומות בגני ילדים עירוניים, מקומות בכיתות בבתי הספר, בתי ספר עיוניים חזקים בדרום העיר. גם בתל-אביב-יפו צריך לחדש את מפעל ההשאלה של ספרי הלימוד כך שילדים יקבלו את הספרים בבתי הספר בתחילת השנה ויחזירו אותם בסוף השנה, במקום שההורים ירכשו אותם כל שנה מחדש. גם אצלנו אפשר לכבד את החוק הקובע שספריות עירוניות תהיינה בחינם.
בכל הנושאים הללו גיבשנו, ב"עיר לכולנו", תוכניות מקיפות ומעשיות הניתנות ליישום. אנחנו מתייחסים לעצמנו ברצינות. את מכלול התוכניות וההצעות שלנו ניתן למצוא באתר התנועה באינטרנט.
מה תעשה אם לא תיבחר לראשות העירייה?בכל מקרה בכוונתי להיות פעיל בזירה העירונית. נבחרתי לתפקיד יו"ר הסיעה המורחבת של "עיר לכולנו", שתתפקד כ"ממשלת צללים" של העיר, אם לא אבחר לראשות העירייה, ותציע חלופה לקואליציית חולדאי.
לסיעה המורחבת של "עיר לכולנו" כבר נבחרו 22 חברות וחברים מאזורי העיר השונים וממגוון של תחומי עשייה. הסיעה המורחבת היא גם זו שתקבע את אופן הצבעתם של חברינו בישיבות מועצת העירייה. לפי הניתוח שלנו, המשך חברותי בכנסת, במצב כזה, לא יחליש את "עיר לכולנו" כתנועת אופוזיציה אלא אפילו יחזק אותה.
האם יש לכם סיכוי?"עיר לכולנו" כבר עשתה היסטוריה בעיר הזאת: התעוררות מרשימה של אנשים, התגייסות נפלאה של מתנדבים, קמפיין בחירות שלם שמבוסס על מעט מאד משאבים כספיים. בנינו תנועה דמוקרטית, מגוונת, שהצליחה לאחד אנשים שונים סביב השקפת עולם עירונית מתקדמת ומגובשת. אנחנו עומדים
אנחנו משוכנעים: תל-אביב-יפו יכולה באמת להיות הרבה יותר טובה. אנחנו סומכים על תבונת הבוחרים ועל היכולת שלהם להתעלות מעל ספינים, השמצות והסתה. אנחנו מקווים שב-11 בנובמבר הציבור ייתן תשובה ברורה לכל אלה ותל-אביב-יפו אכן תהיה עיר לכולנו.