הלילה (שבת) הלך לעולמו פעיל חד"ש הוותיק ד"ר נעם קמינר לאחר מחלה קשה, והוא בן 61. קמינר החל את פעילותו הפוליטית במסגרת בנק"י ירושלים בשנות ה-60, השתתף בפעילות "הפנתרים השחורים" בירושלים בשנות ה-70, נמנה עם מקימי תנועת קמפו"ס (קבוצה למעורבות פוליטית וסטודנטיאלית) היהודית–ערבית באוניברסיטה העברית, וסירב לקחת חלק כחייל מילואים במלחמת לבנון הראשונה ביוני 1982. בשל כך נידון מספר פעמים לכלא הצבאי ותרם רבות להקמת "יש גבול". במקביל הוא פעל במסגרת השמאל הסוציאליסטי הישראלי (שס"י) שהיה אחד ממרכיבי חד"ש.
הפגנה יהודית–ערבית נגד הגזענות באום–פחם ב-2006. ראשון משמאל: נעם קמינר, לידו חברי הכנסת דב חנין ועפו אגבריה (צילום: חד"ש)
לאחר שובו לארץ מארה"ב בשנות ה-90 עם סיום לימודי הדוקטורט השתלב בתעשיית היי–טק והמשיך לפעול במסגרת חד"ש תל–אביב ובהתארגנויות נוספות למען השלום הישראלי–פלסטיני, ביניהן "תעאיוש". כמו כן, היה חבר מועצת חד"ש הארצית במשך שנים רבות.
חברי חד"ש בתל–אביב ובירושלים פרסמו הבוקר הודעת השתתפות בצערם של הוריו, דפנה וראובן קמינר; בת זוגו, סמדר נה"ב וילדיו מתן (אף הוא סרבן כיבוש שישב שנתיים בכלא) וכרמל. הפעילים מסרו כי "נעם משאיר אחריו זיכרון נצחי של פעילות מסורה ונחושה למען השלום, למען השותפות היהודית–ערבית ולמען הצדק החברתי". עדיין לא פורסם מועד הלווייתו.