ממצאים חמורים בבדיקה של זכויות העובדים בחברות ההובלה וההיסעים. מנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי משרד התמ"ת פתח תיקים על חשדות לכאורה נגד כל אחת מ־40 החברות שנבדקו. בסך הכל גבו אנשי אגף האכיפה עדויות מ־700 עובדים בחודש מרס. החשדות מתמקדים בעבירות על כמה מחוקי העבודה הבסיסיים: אי־תשלום שכר מינימום ואי־העברת ניכויים לקרנות פנסיה, אי תשלום שעות נוספות, אי-מתן ימי חופשה כחוק, עבודה ביום המנוחה השבועי ועוד.
בתמ"ת יחלו לחקור את בעלי החברות תחת אזהרה, ולאחר גביית עדויות נוספות ובדיקת מסמכים יוחלט האם לסגור את התיק, להטיל קנס מנהלי של עד עשרות אלפי שקלים או לפנות לבית הדין לעבודה במקרה של ראיות לעבירות חמורות.
בישראל כ-40 אלף נהגי רכב כבד (מעל 10 טונות) וכ-8,000 נהגי אוטבוס בחברות פרטיות (שאינן אגד או דן). לדברי גורמים המקורבים לענף ההובלות וההיסעים, בעלי החברות נמצאים בלחץ גדול בשל הבדיקה. לאחרונה אף הורה גבי בן-הרוש, יו"ר ארגון המובילים, על פתיחת משא ומתן עם ההסתדרות על הסכם קיבוצי חדש בענף. מו"מ רצוף משברים ושאינו קרוב לסיומו.