"להפריט את הנמלים כאן ומיד" – זה המסר שמשמיע אמש (ג') בשיחה עם "גלובס" אבי אדרי, אחד מבכירי ההסתדרות המשמש יו"ר איגוד עובדי התחבורה ונציג מרכזי של ארגון העובדים בשיחות מול הממשלה על הפרטת הנמלים "כבר שלוש שנים שאני קורא להפרטה, אבל דווקא המדינה היא שמתנגדת כיום. זה הזוי", הוא הוסיף. "הפרטה תעשה טוב לנמלים, תבריא אותם, תוציא הרבה עובדים ותיקים שעולים יקר ותייעל את שיטות העבודה", אמר אדרי. תמיכה חד–משמעית כזו בהפרטת הנמלים השמיעו בעבר המנכ"ל לשעבר של נמל אשדוד שוקי סגיס, ויו"ר הוועד בנמל אשדוד אלון חסן. האחרון הסכים הן להפרטה הן להקמת נמל סמוך לנמל הקיים, ואולם התנה זאת בכך שהעובדים בשני הנמלים יפעלו תחת ועד אחד – דרישה שעל פניו לא ניתנת ליישום, בין היתר מבחינה משפטית. מנגד, יו"ר הוועד בנמל חיפה, מאיר תורג'מן, התנגד עד היום להפרטת הנמל וגם להקמת נמל נוסף. "לדעתי גם תורג'מן מתחיל להפנים כיום שהוא לא יכול להישאר בחיק המדינה, שזה חונק את הנמל. יש כיום 150-200 עובדים ותיקים בנמל חיפה שאפשר להוציא לפרישה מוקדמת, אבל האוצר לא מוכן לשמוע על זה בגלל העלויות", טוען אדרי.
הפגנה של נציגי עובדים בסלוניקי שביוון נגד הפרטת נמל העיר הגדול (צילום: מערך הכוחות המעמדיים של יוון)
לדברי העיתון , בשקט יחסי חלה התקדמות בשיחות שמתנהלות בין נציגי הוועדים וההסתדרות לבין נציגי המדינה בכל הקשור לכוונת הממשלה להקים שני נמלים חדשים, בחיפה ובאשדוד. השיחות מתקיימות בקצב של פגישה אחת ליום, והאווירה מסתמנת כ"רגועה ועניינית יותר". ההסתדרות פנתה אמנם לבית הדין הארצי לעבודה כדי שיפסוק רשמית שזכות השביתה עומדת לעובדים כפי שקבע עקרונית בעבר, ואולם אדרי מצהיר כי אם תימשך ההתקדמות בשיחות הארגון יבקש לדחות את הדיון שקבע ביה"ד ל-1 בדצמבר.