השדולה הסביבתית-חברתית, בראשות ח"כ דב חנין (חד"ש) תקיים ביום שלישי הקרוב דיון חירום בנושא הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל שיעדה הפרטת הקרקעות. הדיון יתקיים לבקשתה של החברה להגנת הטבע. הרפורמה שאושרה השבוע על ידי ועדת השרים, כוללת מספר החלטות, בהן העברת הבעלות על הקרקעות לידי החוכרים בקרקעות עירוניות בישובים בני 100 אלף תושבים ומעלה, וכן הגדלת הסמכויות של ועדת התכנון המקומיות.
יואב שגיא, ראש מכון דש"א, ואיריס האן, נציגת הארגונים הסביבתיים במוסדות התכנון, מסרו: "ממשלת ישראל מקדמת באמצעות מהלך חפוז, המתקיים הרחק מעיני הציבור, רפורמה מרחיקת לכת בניהול מקרקעי ישראל, שעלולה להפוך על פיה את המדיניות הקרקעית של מדינת ישראל. יש מקום לרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, שתעביר את הבעלות על דירות ונכסים ישירות לחוכרים הפרטיים ותשחרר אותם מעול התלות הקשה במנהל מקרקעי ישראל, אולם חלק מן ההסדרים המוצעים מהווים סכנה של ממש לעתיד המרחב הציבורי בישראל, לגורל השטחים הפתוחים, לאיכות הסביבה והחיים במדינה, כמו גם לקשר הייחודי שבין אזרחי המדינה לארצם".


