העלאת שכר של כ-10% הובילה השבוע לסיום שביתה בת 40 ימים בנמל הונג קונג. עם החתימה על ההסכם הקיבוצי, קרא איגוד עובדי הנמל לאלפי חבריו לשוב לעבודה בנמל המכולות השלישי בגודלו בעולם. ההסכם – פשרה בין דרישת העובדים להעלאה של 23% להצעת המעסיקים להעלות את שכרם ב-7% – מביא לסיומה את השביתה הגדולה ביותר של עובדים נגד האיש העשיר באסיה, בעל ההון לי קאשינג, בעליו של "הונג קונג אינטרנשיונל טרמילנס".
עובדי הנמל מפגינים במרכז הונג קונג בשבוע שעבר (צילום: הפדרציה הבינלאומית של עובדי התחבורה)
עובדי הנמל ותומכיהם הקימו מאהלים סביב מטה חברת האחזקות של לי, צ'ונג קונג, ונאסר עליהם בצו בית משפט להיכנס לבניין עצמו. הם גם הפגינו במרכז העיר וזכו לתמיכה גדולה מצד איגודים מקצועיים נוספים. בעקבות ההסכם העובדים יקבלו העלאה בשכרם מרמתו הנוכחית, כ-55 דולר הונג קונגי (7.09 דולר אמריקאי) לשעה. העובדים דרשו שכר גבוה יותר על רקע עלייה ביוקר המחיה ושיא במחירי הבתים. לדבריהם, שכרם נמוך יותר משהיה ב-1995. בדצמבר האחרון הגיע חברת התעופה קתאי פסיפיק, אף היא מהונג קונג, להסכם עם איגוד הדיילים, ונמנעה בכך משביתה.
עם סיום השביתה פרסם איגוד עובדי הנמל הודעה לפיה "התמיכה הגדולה והעזרה הנדיבה של הקהילה המקומית וארגוני העובדים הבינלאומיים סייעו לנו לקיים את השביתה במהלך 40 יום ולא להישבר. השביתה הוכיחה לכולנו את חשיבות אחדות העובדים למען שכר הוגן, ולא פחות חשוב, חשיבות המאבק למען הזכויות, הכבוד ועתידנו".