שביתה כללית בתוניסיה בגלל רצח נוסף של פעיל שמאל

ארגון העובדים הגדול ביותר בתוניסיה, האיחוד הכללי של העובדים התוניסאים (UGTT), הכריז אמש (חמישי) על שביתה כללית במחאה על רציחתו של איש האופוזיציה השמאלית מוחמד ברהמי. "משרדי הארגון החליטו לקיים מחר שביתה כללית", אמר דובר הארגון סמי טהרי. "זו תהיה שביתה פוליטית שמטרתה להגן על תוניסיה ולמחות נגד ההתנקשות הפוליטית האחרונה". מוקדם יותר החלו הפגנות ומחאות במדינה במחאה על הרצח. כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד".

  

אלפי בני אדם התאספו אמש מול בניין משרד הפנים שבשדרות בורגיבה במרכז תוניס, בירת תוניסיה, במחאה על רצח ברהמי. המפגינים קראו קריאות נגד הממשלה האיסלאמיסטית ודרשו את התפטרותה. יו"ר האסיפה המכוננת הכריז על יום אבל שיצוין היום ברחבי תוניסיה. ברהמי, היה מנהיג המפלגה העממית הלאומית החילונית, שפעלה במסגרת ה"חזית העממית", יחד עם הקומוניסטים וארגוני שמאל נוספים. לפני כחצי שנה נרצח בתוניסיה הפוליטיקאי השמאלי שוקרי בלעיד, והדבר הוביל למחאה עממית נרחבת.

 

הבירה תוניס לא הייתה היחידה שסערה ואלפי בני אדם יצאו להפגין בעיר סידי בועזיז

המקום שבו התחילו המחאות שהובילו להפלות ממשלתו הרודנית של זין אל-עבדין בן-עלי ב-2011. "עדי ראייה סיפרו כי מפגינים הציתו את מוטה מפלגת א-נהדה האיסלאמית בעיר.

בתו של ברהמי סיפרה לתחנת הרדיו "שמס FM" ששני גברים רכובים על טוסטוס נסעו במהירות לעבר אביה שעמד מחוץ לביתו וירו בו למוות. התקשורת המקומית דיווחה שהוא נורה 11 פעמים. הרצח של מנהיג האופוזיציה בא בשעה שתוניסיה חוגגת את יום השנה ה-56 להפיכתה לרפובליקה אחרי שקיבלה עצמאות מצרפת. ממשלת תוניסיה האשימה לפני חצי שנה את הקיצונים האיסלאמיסטים בהתנקשות בבלעיד ואמרה כי שישה חשודים בביצוע הרצח עדיין נמצאים במנוסה ושבקרוב ייחשפו שמותיהם. במקביל, מותו של בלעיד זירז את התפטרות ראש הממשלה ולחילופי גברי בקבינט. האופוזיציה בתוניסיה מתחה ביקורת על מפלגת א-נהדה על כך שאינה נאבקת בקיצונים האיסלאמים ורבים במפלגתו של בלעיד טענו כי הממשלה אחראית להתנקשות בו.

בעקבות הרצח, הבוקר נמסר על הקמת "חזית ההצלה הלאומית", בהשתתפות ה"חזית העממית", מפלגות חילוניות, ארגונים חברתיים ותנועות מחאה. החזית קראה להמשך השביתה הכללית שהוכרזה אמש, גם מחר (שבת).

ההודעה על הקמת ה"חזית להצלה לאומית" (בערבית):

http://front-populaire.org/?p=2414