אלפים יצאו לרחובות בת"א ובחיפה ודרשו את התפטרותו של ראש הממשלה המואשם בפלילים

ההפגנות נגד השחיתות שלטון הימין וראש הממשלה בנימין נתניהו נערכו גם אמש (חמישי), בשבוע העשירי למחאה. אלפי מפגינים יצאו לרחובות תל אביב וחיפה, וקראו לראש הממשלה להתפטר, ובהם פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י.

פעילי חד"ש ומק"י, אמש, בעת החסימה של כביש הגישה לנתיבי איילון בתלאביב (צילום: בנק"י)

בתל אביב המפגינים קיימו צעדה מכיכר רבין לקריית הממשלה. במהלך הצעדה בעיר הם חסמו בשני הכיוונים את קטע הכביש ברחוב אבן גבירול בין ארלוזרוב לרחוב ז'בוטינסקי. בהגיעם לקריית הממשלה הם חסמו את צומת עזריאלי. כמו כן, בעקבות המחאה נחסמו לתנועה היציאות מכביש 20 למחלף השלום בשני הכיוונים. בחיפה, ההפגנה נערכה במרכז הכרמל, ומשם נעו מפגינים בצעדה על שדרות מוריה לכיוון כרמליה.

יצוין שאלפים רבים ישתתפו מחר, מוצאי שבת, בהפגנות שייערכו מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ליד ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה ובכ-300 גשרים וצמתים לאורכה ולרוחבה של ישראל. מפגיני גשר המיתרים שבכניסה לירושלים נקראו שוב, כמו בשבוע שעבר, לצאת בתהלוכה בשעה 20:00 לעבר רחוב בלפור.

משטרת מחוז ירושלים נערכת להפגנות מול מעון בבלפור שבירושלים, כאשר בפעם הראשונה מי שיפקד על כוחות המשטרה באופן ישיר יהיה מפקד המחוז ניצב דורון ידיד ולא תנ"צ עופר שומר מפקד מרחב ציון, "כדי לאפשר לטענת המשטרה שילוב של מרחבים נוספים לניהול וטיפול בהפגנות". למרות כל העתירות שהוגשו נגד סנ"צ ניסו גואטה בגין אלימות שהפעיל כלפי מפגינים בהפגנה בשבת האחרונה, הוא ימשיך בתפקידו ויעמוד בראש מערך המבצעים. סנ"צ גואטה נחקר במח"ש לנוכח תיעוד האירוע בו הוא נראה כשהוא הודף שני מפגינים. הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים.

נוסעים לבלפור עם חד"ש:

https://www.facebook.com/events/364284658282356/

רשימת הגשרים והצמתים בהם ייערכו משמרות מחאה, מחר:

https://www.facebook.com/events/685288955394903

עוד על ההפגנות נגד נתניהו בגיליון "זו הדרך" האחרון, עמ' 1 ו-3:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/08/G34_2020.pdf